Alla inlägg under december 2007

Av mly - 30 december 2007 15:09

Så ja. Nu har vi efterrätten klar till nyårsmiddagen imårn kväll.

Det blir vispad vaniljvisp med krossad dajm, som vi ställt in i varsitt whiskey glad i frysen. Så får alla som en egen glass :) Ska imårn kväll sen toppa med färsk mynta!


Fördrink:

Apple Mojito, tilltugg laxrullar 


Till förrätt blir det:

Löjromstoast


Till varmrätt blir det:

Grillad oxfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås


Sedan de som jag skrev ovan då till efterrätt och sen en massa goda frukter


Mums man blir sugen redan nu ... :)


Till tolvslaget blir det massa champagne ! Yummie



Av mly - 30 december 2007 13:33

Idag har vi en så kallad mysdag. Man går runt i pjyamas hela dagen. Wee Like.. Linus liggre och läser sin nya bok han fick av min farmor och jag läser bloggar...


Micke kommer över straxt med lite grejer för nyår, jag ska göra efterrätten idag. Annars blir dagen lugn, så skönt!!


Vad gör ni en sån dhärn slappsöndag? Eller rättare sagt, Vad ska ni göra på nyår??

Av mly - 30 december 2007 11:59

Linus fick bla en sån härn i julklapp av mig  


Mums vi har gjort egen juice varje dag... Äppel jucie, aplesin idag är det blod grape juice.. Mums!! Nu hinner ja inte skriva mera ska äta frukost, hård macka med keso, avokado och körsbärstomat ..Yummiee!!

Av mly - 30 december 2007 00:32

Nästan glömt och blogga idag!


Har knappt vart hemma känns de som.. de får vi ändra på tills imårn, får bli en slappar dag då, iallafall lite.....


Idag har vi hälsat på Ingrid, Lilnus mormor. Åkte sedan till Birsta, Linus skulle in på jobbet en sväng. Sedan gick vi in på Indiska för att heja på Veronica, men nää ingen Veronica där? Hmm


Mötte upp Micke och Marina och nyårshandlade inför nyår. Åkte hem och bytte om, åkte till Lasse & Gunilla på middag... Sen bestämde vi oss för att gå hem strax efter tolv så kom just hem från en vansinnes gå färd ifrån dom. Jag hade mina svarta stövlar(inga promenadskor direkt), de är isgata ute, så ja höll på att halka, ja ja skämtar inte kanske 50 ggr!!! sinnes....


=) men men hemma hel i alla fall...

Nu blir det sängen!


Natti

Av mly - 29 december 2007 10:40

Vi har diskuterat lite semester nångång i febrruari eller mars, thaliand får det bli om det blir nåt.. Men jag rtor de blir nåt vi är gsnska inställd på det!

I så fall blir de 2-3 veckor.,.. Niice:) Vore så skönt att få lite sol....


phi phi island


Vem vill inte dit?

Av mly - 28 december 2007 23:20

haha ja vill ha detta som mitt VISA

Skulle ha haft massa miljoner på det då.. Men attans, har ju ett annat VISA. Detta funkar inte så bra på klädaffäerna tyvärr.. men men!


Va en trevlig kväll i alla fall, dom åkte just hem!

Ja är tröttis och frusen. Sänkte alla elementen här hemma imorse för ja höll på att svettas ihjäl o nu är ja frusen, men hellre de...



natti

Av mly - 28 december 2007 17:49

Kalle och Veronica kommer hit ikväll och ska leka med oss.. haha...

Vi ska spela vårt nya monopol och äta kyckling gryta... :)


Linus o ja ha rjust vart och solat nu ska ja hinner duscha å greja mig innan dom kommer!!


ha en skoj kväll



Av mly - 28 december 2007 17:18

Har varit på REA en timme idag. Det räckte, gud vad folk trängs och slåss om grejerna. Kaotikst på GIna Tricot och jag tyckte dom typ bara hade gamla kläder framme!


Jag shoppade loss på


(förlåt Frida)


Jag hittade ett par byxor jätte fina. Typ mörkbruna kostym, capri byxor, har tänkt att ha dom med strumpbyxor under nu...ord: 599:-

En jeanskjol, längre modell, alltså typ till knäna. Jätte cool. ord pris 599:-

och ett linne jätte fint med mönster och V-ringat och snöring under brösten.ord pris: 349:-


vet ni hur mycket jag betalade? :)

580 kr ......


Ja är mycket nöjd!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards