Alla inlägg under augusti 2009

Av mly - 30 augusti 2009 22:20

tack alla för ala gratulationer:)


Det har vart en lång och händelserik dag.


Det börjdae kl 07.00, när min familj (alla utom david) kommer in och sjunger för mig. Ni skulle sett mig, ja tappade nog hakan! Jag hade ingen aning om att dom var i Sundsvall. Dom had ekommit hit igår och bodde på en camping med husvagnen. Linus visste att dm skulle komma men han sa inget till mig. Så de var en super överaskning! Världens bästa present :)


Vi åt en god frukost tillsammans och när ja skulle till jobbet så åkte dom hem över! Jag fick massa fina presenter idag.  Alla känner mig så bra och jag fick så bra grejer :) Tack


Nu ska ja slänga mig på soffan och andas ut.

Efter jobbet idag så bakade jag flera plåtar bullar och 2 st vita kladdkakor. De var stressigt men jag hann !


Nu är ja helt slut, har fått ont i bihålorna=/ Hoppas de ger med sig...


tack för en super bra födelsedag

Av mly - 29 augusti 2009 22:28

imorgon är de min födelsedag :)

vad trevligt, sånt gillar ja.. Då får man baka och de kommer folk som vill fika ens bakverk :) Ska bli skoj...


Men först ska ja jobba sen ska ja hem och baka bullar och sedan baka vita kladdkakor, mycket att hinna men de är skoj :)


Nu är ja tok trött. Efter jobbet var vi och åt kräftor o räkor o paj hos linus föräldrar, jätte gott!


Gonatt, nu kryper ja ner i min säng

Av mly - 28 augusti 2009 17:26

Känns som mn förkylning kanske börjar bli på bättringsvögen, känns som slemmet i alla fall vill lossna när man hostar :) Trevligt Emily :) Då vet ni!


Har just kommit hem från jobbet.


kvällen bjuder på att vi ska på Kina med Linus föräldrar, gott


sedan jobb hela helgen.


och på söndag är det min dag :) Min födelsedag

Av mly - 26 augusti 2009 23:38

Ja mötte upp Annica på stan när hon slutat. Vi gick upp till tusen och en natt och åt super god mat där och delade på en flaska vin.. Annica är så himla härlig tjej, så glad att ja lärt känna dig tjejen!!


Har vart en skön dag idag, men fortfarande förkyld och ont i halsen. Kan de inte ge mä sig snart......??



Nä nu ska ja förbereda frukost tills jobbet imårn


Ciaao

Av mly - 26 augusti 2009 12:17

till Isa: Japp, de är bara att slänga på allt på laxen, riven ingefära är super gott, lite smör och lite sweetchili sedan in i ugnen, Även gott att blanda festa ost med lite grädde så de blir lite krämigt och sen bre ut på laxen. Men då ska man bara ha den blandningen och inte blanda massa annat! Typ bara citronpeppar och lite salt bara sen in i ugnen.. Hur gott som helst! :D

Lycka till



Igår jobbade jag, hade svin ont i min lilla hals=( De konstiga är att de känns ok när man är ledig direkt när man kommer till jobbet och härjar runt blir allt sämre :(


Men snart är det semester, 10 dagar kvar. Men vill inte bli mera sjuk tills dess.. Hoppas de blir bra snart! Ja jobbar på...


Idag är jag ledig i alla fall, imorse vid 10 åkte ja mot IKEA där ja shoppade loss, på lite inredning och nödvändigheter, nu är vårt tv rum höstigt! de känns skönt..


Min pappa ringde igår och sa att han och Ingrid var i Sundsvall, jätte skoj. Så träffade dom en snabbis på jobbet igår. Dom kommer hit snart åxå ska vi äta lunch på stan, undra om jag ska ta med dom till Sju Kryddor, sjukt gott.


Ikväll ska jag och Annica ha lite girls night out och äta god mat och dricka ett glas vin... Myyys


Jobb resten av veckan..

Av mly - 24 augusti 2009 22:05

Idag var jag ledig.. Pratade med Sandra på Facebook imorse och vi bestämde oss för att åka up och sola lite i sidsjön. Hon och henke kom och hämtade upp mig, efter att legat och solat ett tag blev de kyligt och vi fikade vårt fika:)


Men 2 timmar sedan åkte vi hemmåt..


Jag och Sandra åkte till Birsta för lite shopping, jaga gardiner till mig. Men hittade bara 1 par bra, som jag tänkte ha i sovrummet. Ville även köpa en super fin lampa till sovrummet, men först måste vi tapetsera vitt där, nu passar den inte in=(


Vi hittade fina kläder på gina som vi handlade istället för gardiner :)

Blev en större modell tjock stickad tröja i vit och ett vitt längre linne + ett par jeans leggings i mörkblå., Blir nog fint ihop, hopppas ja :)


Sedan blev de handling på willys och hem och fixa maten här.

Henke jag och sandra hade fixade så all mat stod på bordet när Linus kom hem från jobbet. Vi grillade lax i folio med ingefära och gräslök och sweet chili på, till de blev de sallad och färskpotatis med gräddfil till... mycket gott!


Drack te och kika lite på tv .. Mysig kväll!


Nu jobbar ja imorron så står inte så mkt på schemat.


På söndag fyller jag år, för er som inte vet :)))))

Av mly - 23 augusti 2009 11:43

Igår hade Linus bror Micke 30 års fest... Det var en jätte bra fest,allt var så lyckat! Idga har jag däremot så jääädra ont ihalsen=(


Men idag är det sol så man ska inte klaga. Jag skulle vill bada och sola idag, vaet dock inte hur det är med värmen, kanske inte bada men sola.


Min älskling ligger kvar i sängen och säger att hans ka sova mera, Vilket jag kan inte förstå!!! Det är Sol ute sa ja till han, men fick bara tillbaka ett MMmmm...


Bilder från igår finns på min Facebook!:)

Av mly - 22 augusti 2009 08:54

haha sitter och kollar på ett sämst barnprogram, doktor mugg, de där med Markoolio, är inte så mkt annat bra än de och tv shop typ!


Snart börjar väl nyhetsmorgo på 4an, de kan vara lite skönt och ligga och slapp kolla på tv..


Ni undrar sökert varför jag är uppe så här tidigt en ledig lördag, ja de undrar ja med...?!=)


Nä Linus kära bror skickar ut ett sms rätt tidigt på morron och säger till om varma kläder ( bra förvisso) men lite tidiigt :) Men de var bra för då hann ja ner i tvättstugan och tvätta min kjol ja ska ha på mig ikväll, bara den hinner torka, den får ej tumlas står de.. Hmm, hårtorka?

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards