Alla inlägg under december 2008

Av mly - 28 december 2008 12:31

Brödet blev super gott igår.. rekomenderar att ni gör de, enkelt att göra. behövs inte så många konstiga ingredienser.. ska dock jäsa länge mne har man tid så=)


Idag har vi ätit frukost och kollat på början av körslaget som vi missade igår. Tyvärr är vi inga större fan av sundsvalls kören, wells kör tycker jag är bra!


idag ska vi handla lite grejer inför nyår, så har vi lite klart. Ska även börja ta ner julen, men granen får stå tills tisdag.. men ska nog byta gardiner osv idag!


Vad ska ni göra?

Av mly - 27 december 2008 19:24

Detta slängde jag just ihop. Nu står den och jäser. Jag hade allt hemma, perfekt. Kände för nybakt bröd till soppan ikväll..    Grahamsbröd  Tillagning


1 pkt torrjäst
6 dl grahamsmjöl
ca 4 dl vetemjöl special
1 tsk salt
5 dl ljummet vatten

 Blanda jästen med torrvarorna. Tillsätt vattnet och rör ihop till en smidig deg. Tillsätt nästan allt mjöl direkt, men spara ca 1 dl vetemjöl och tillsätt när degen knådats ihop så man ser om det behövs.

Jäs övertäckt i degbunken 40 minuter.

Utbakning: dela degen i två delar. Rulla ut varje del till en smal limpa. Dela varje limpa i 6 delar som sedan läggs på bakpappersklädda plåtar.

Jäs på plåt i 30 minuter.

Grädda i 225 grader, mitten, 10 minuter.


Av mly - 27 december 2008 18:38

Tack mamma för alla kommentarena.. :)

Hoppas vi ses snart!

Puss er Emily


På eftermiddagen gick vi ut och gick en sväng på 30 min. Åkte sedan och handlade lite smått. Efter de blev de alfapet, blev just klara. Vi fick precis lika mycket poäng. Hur stor är chansen, kan Linus har räknat fel;) ? Dålig förlorare som han är* fniss *


Kvällen bjuder på Körslaget och chilisoppa.. Senare blir de ost och kex..

Nu ska korkas upp en flaska rött.

Av mly - 27 december 2008 12:04

Nu har jag plockat undan alla julklappar som legat på mat bordet.. la även på nya duken vi fick av Linus mormor, såå fin!

Duken passar så bar till gardinerna åxå.. Super!:)


Jag målade 2 teckningar förut idag..


 

Kanske inte världens finaste teckningar men jag målar för att jag tycker de är skoj!


Nu ska ja s eom Linus börjar vakna till liv, stackarn han jobbade med feber igår. Hoppas han mår bättre idag... Skönt för han och sova ut lite...


Nu ska ja gå och göra lite frukost i alla fall..


Ägghalvor med räkor, majonäs och svart caviar.. Mums! blir skinkmacka åxå...

Av mly - 27 december 2008 11:03

Kikade just igenom bilderna från jul... det avr inte många som hade bra skärpa=/ synd... Så blir inte så många bilder att visa tyvärr...


En på Linus och mig i alla fall..

 

När vi äter julmat : )


Pappa kom ju på besök åxå på juldagen här kommer en bild på han o mig


Av mly - 27 december 2008 09:55

Just vaknat.. La oss vid halv 11 tiden igår och skulle lsa våra nya böcker vi fått i julklapp men ja hann läsa kanske 4 sidor och linus lika många sen somnade vi.... haha!


Nu ska ja krypa upp i soffan och sätta mig och måla med färgpennor som är vattenlösliga, såå skoj!

Av mly - 26 december 2008 21:03

Nu kikar vi på ondskan som vi spelade in här om dagen, vi har ju en ny digitalbox med hårdisk.. Suuper bra´ju!


ska dricka jordgubbs och vanilj te o äta jordgubb a´la malta och knäck....


det var mycket gott med Kina mat förut...



Av mly - 26 december 2008 17:32

Villken REA  : )

Massa folk idag..

Började jobba kl 7 imorse och kom just hem..

Nu är rean igång, de märks vill ja lova!


Linus kommer hem om 1, 5 timme kanske...

Innan dess ska ja duscha plocka in i maskinen handla nåt gott till kvällen kanske + china mat ska inhandlas, man börjar bli lite less på julmat nu!


Lediga i helgen ska ju bli underbart!!!!!!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards