Alla inlägg den 8 december 2008

Av mly - 8 december 2008 22:17

Köpt färgade linser till någon i julklapp ?

Eller varför inte till idg själv..

Kul att variera i olika färger..

För fest eller bara till vardags..

Du hittar dom på

http://www.fargadelinser.se/

Av mly - 8 december 2008 21:15

Jag hann nästan med allt som ja skulle idag!

Städning blev lite si så där med men annars så=)


Idag kom även linserna som jag beställt. Började med att öppna dem blåa. Blir de bruna sedan. På bilden ser dem blåa inte så mörka ut. Men när man har på sig dom ser dom mörka ut.. Men dom är fina.. hade på mig dom i 3 timmar idag. Man ska ju inte börja med massa timmar..


Tror ja ska hoppa över att ha dom på jobbet imårn. Blir förlänge!



Av mly - 8 december 2008 14:09

Jag började ju lite lätt på rosenkranses igår... Men tyget tog slut så köpte mera idag... Så här ser den ut halvklar..


Det blir kanske bra när det blir klart! Tänkte lägga den på ett guld ljusfat och sen ställa ett vitt blockljus i mitten.. Vad tror ni?


Igår var ja ju även tvungen att köpa ett par nya vinterskor, slängde ju mina andra som aldrig ville torka..Och igår var det 13 minus grader ute... Så sprang in på DNA och köpte nya uggisar.

 

Hur sköna som helst. Har invigt dom idag :)


Köpte även ett par stövlar

 



Idag har jag hanldlat lite. Nu är ja klar med Linus julklappar åxå!

Skönt.. Ska göra lite mera knäck idag åxå... Om ja hinner ska ja städa och tvätta åxå! och sen ska ja göra klart min krans!

Av mly - 8 december 2008 10:29

Recetp för 4 pers:


600gr kalvstek eller fläskstek

1 gul lök

1 äpple

smör

2 dl mellangrädde

1 msk kalvfond

12 torkade plommon

salt och peppar


Tillbehör, kokt dinkel eller bulgur och en sallad.


Skär köttet i lagom stora bitar. Hacka löken och äpplet. Hetta upp en stek panna. Bryn löken och köttet i några minuter. Häll på grädden. kalvfonden och plommon och låt koka i 10 min. Tillsätt äppelskivorna precis innan servering. Smaka av med salt och peppar.


Smaklig måltid!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards