Alla inlägg under april 2009

Av mly - 22 april 2009 17:45

Här kommer en bild på mina bullar jag bakade för nån vecka sedan :)

Av mly - 22 april 2009 12:05

Hej!


Gårdagen var lång. Jobbade från tio till 3 sedan bar de av med buss mot Umåe och ett Samsung Event, dom skulle visa upp sin nya mobil. Vi fick drinkbiljetter och det bjöds på tilltugg. Jag tog ramlösa för mina drinkbiljetter :) Strax efter elva åkte vi hem mot sundsvall igen, vid 2 tiden var vi framme i Birsta igen.


Då packa vi ihop oss i vår bil och skjutsade hem Freddi och Henke!

Sedan hem för att sova, somnade nog direkt! Men jag sov även i bushen, nästan hela vägen. Hur jag nu kunde lyckas med de, med tanke på vilket liv de var :)


Idag sov jag till halv 12, skulle nog kunnat sova längre men nån måtta får de vara! Nu ska ja äta frukost, håller ju på med GI, men fanns inte så mkt GI mat där uppe, så igår blev de inte bra dag! Nu ska vi inte "fuska" nåt mera..


Idag ska jag träffa Veronica och lilla Noel, som förvisso inte är så liten längre :)

Av mly - 20 april 2009 20:11

Middagen var så god!

Hade i lite chili också..


Efter middagen gick vi ut och gick i 40 min.. Kom just hem!

Nu ska jag ta en dusch..


Imorgon vankad det jobb, på eftermiddagen ska vi till Umeå på ett Samsung event! Ska bli skoj!

Av mly - 20 april 2009 16:57

idag har jag vart ute från elva- tre tiden ca. Det var mycket skönt! Först krattade jag gården lite, där det inte var is. Försökte även få bort isen som är kvar på altanen, jag vill ta ut ute möblerna och grillen nu! Men får nog vänta några dagar till...


Solade lite på trappen också, sommarvärme!


Idag började vi våran GI månad även, så nu ska ni få massa Gi recept. Ska försöka lägga ut alla recept vi lagar.


Till middag idag blir de:


Laxfilé med fetaost- rosmarintäcke


Till 4 personer behöver du:
4 portionsbitar laxfilé utan skinn á 200 g
salt och grovmalen svartpeppar
200 g fetaost
3 msk grädde
1 tsk torkad rosmarin


Så här gör du

1.
Värm ugnen till 225°. Smörj en ugnssäker form och lägg i laxfilébitarna. Krydda med salt och grovmalen svartpeppar.
2.
Mosa fetaosten med en gaffel och rör ut den till en kräm tillsammans med grädden. Rör ner rosmarin i krämen. Det går också bra att köra krämen i mixer.
3.
Fördela krämen på laxbitarna och baka rätten i ugnen i ca 15 minuter eller till en innertemperatur på 60°.


Till det ska jag göra en sallad och sedan steka champinjoner och så blir de lite kokta grönsaker.

Av mly - 20 april 2009 09:23

Vaknade upp till sol, vill sitta ute och prata skit om allt och ingenting..

Skulle vara så skönt att sitta hemma på gården hos mamma och pappa, sol hela dagen, prata strunt med familjen, mormor och morfar och alla. Alltid nån hemma.... Längtar efter er alla....

Dagar som denna längtar jag hem speciellet mycket!! <3

Av mly - 19 april 2009 20:16

Nu är vi hemma igen.. Elle för 2 timar sedan typ..

Skriver mera sedan..

Av mly - 16 april 2009 15:23

Idag har jag vart duktig :)

på förmiddagen bakade jag pizzabullar och på eftermiddagen gjorde jag chilisoppa som vi ska ta med till fjällen!


Jag hyrde en film på macken som jag just kikade klart också. Det blev Patrik 1.5 Den var bra tycker jag. Jag grät nog 3 gånger... Men av lycka vissa gånger :)


Nä nu ska jag se om våran väska går att stänga och packa ner de sista!

Av mly - 16 april 2009 09:27

Jaha då har det snöat igen då!

Bilen är täckt med snö..


Förvisso vi som ska till fjällen nu är väl inte alldeles lessna över att de kommit snö, men man vill ju ha vår också.


Mamma vad skulle du säga om det kom snö hos er nu?=)))


Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards