Alla inlägg under april 2009

Av mly - 5 april 2009 19:41

Kvällens Middag


Citron Kyckling med oliver

 4 port


4 kycklingfiler

2 vitlöksklyftor

smör

salt

svartpeppar

3 dl kelda matlagningsgrädde

1 hönsbuljong

1 tsk rosmarin

rivetskal från en halv pressad citron och saften.

1 dl svarta oliver (vi körde utan)

1/2 dl grovhackad persilja


blanda i allt och låt koka :)


Det är min älskling som gjort maten idag!

Nu ska vi äta!!

Av mly - 5 april 2009 11:21

Vår helg var jätte bra. Dom kom i fredags kväll, vi åt nybakt grekiskt lantbröd och drack te och vin. Lördagen bestod av en sväng till Birsta (tradition). Wille shoppade snygga skor.


 Sedan tog vi det lungt hemma här och spelade Alfapet och hade mysigt. Mamma och jag tog en prommis, dels förbi macken och hälsade på Linus pappa, vi fick prova deras nya mjukglassmaskin, mycket god glass :)

Jag visade mamma lite hus som vi kikat på åxå.


Åt sedan god middag de blev fläskfilé med sambal i ugnen. Blev lika gott som vanligt, jag hade lite mera sambal i än vanligt så de blev lite starkare men det var mycket gott.


Nu har vi ätit frukost och familjen har packat ihop sitt pick och pack och har börjat sin resa hemåt.


tack för den här helgen familjen. Ses till davves Student!

Av mly - 5 april 2009 09:20

Till Sofia... :)


Jag åker inte med mina föräldrar till Arlanda idag. Jag och en kille till från mitt jobb flyger i morron bitti till Arlanda, härifrån. men vi ses i Norge :)



...............

Skriver mera sedan nu ska ja fixa frukost till familjen;)

Av mly - 3 april 2009 18:11

dagen bestod av jobb framtill kl 17.00, sedan for jag hemåt, tänkte åka in på Plantagen och köpa påskliljor men de var så mycket köer i Birsta så orkade inte de.


åkte istället hem och dammsugagde och plockade undan.

Nu har jag promenixat hem med mat från Cherry Wook, så hoppas Linus kommer hem snart. Jag är super hungrig på min Nudel de´lux


Ska baka lite bröd senare. Så kan vi fika lite när familjen kommer vid 21.00 -22.00 tiden...


Av mly - 2 april 2009 10:46

Hej!


Svar: Charlotte, vad roligt :) Kul att du hållt dig kvar vid min blogg !


Nu ligger vi i sängen och slöar, vi har båda sovmorron idag. Men nu ska ja putta ur Linus ur sängen så han går och duschar! Jag får väl ta och göra lite frukost.


Imorgon kommer familjen hit. Ska bli så kul att få umgås och pyssla om dem. Längtar så mycket!


Nä nu måste jag röra på mig..

Av mly - 1 april 2009 18:12

Känns som nyligen, men de är faktiskt ett år sedan exakt idag som vi landade på Egyptens flygplats. för 2 veckor i solen....Gud vad jag gärna skulle byta detta mot solen:) Men idag är de faktiskt ganska Ok väder, men man har ju jobbat så man har ju missat det:/ Men de kommer flera dagar!


Jobbade till 5 idag, sedan ner en sväng på COOP, billig nötfärs :) haha köpte typ 3 kg. Bra att ha ...


var även in på systemet en sväng och inhandlade lite vin till helgen. Gott!


Nä nu ska ja läsa lite bloggar . Sedan kanske börja med maten. När ja åkte från jobbet typ 17.20 idag hade Linus inte ätit lunch än, han började 08.00 i morse... Ja fattar inte hur man orkar en hel dag utan att äta, inte ens frukost? Så han lär väl inte vara så hungrig när han kommer hem, han skulle typ äta när han var klar med de han gjorde. men men..


de blir väl mat till mig i alla fall. idag blir de Kyckling med currysås å ris...

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards