Alla inlägg den 5 april 2009

Av mly - 5 april 2009 21:49

efter middagen idag så kikade annika och freddi förbi, dom hade även ett påskägg med godis med sig till oss. Vilka söta vänner.. och en trisslott, men tyvärr var de ingen vinst !!


Nu har jag börjat fått resfeber inför min norge resa imorron. Jag ska kliva upp tidiigt imårrnbiti.. Linus ska skjutsa mog och Erik till Midlanda sedan för att sedan flyga mot arlanda och sedan vidare mot oslo för 2 dagars kurs!


Jag ogillar att flyga.. BläBlä 4 gånger på 2 dagar!!

Men jag hoppas de kommer gå fint.


Vi hörs om nåra dagar! KRAM




Av mly - 5 april 2009 19:41

Kvällens Middag


Citron Kyckling med oliver

 4 port


4 kycklingfiler

2 vitlöksklyftor

smör

salt

svartpeppar

3 dl kelda matlagningsgrädde

1 hönsbuljong

1 tsk rosmarin

rivetskal från en halv pressad citron och saften.

1 dl svarta oliver (vi körde utan)

1/2 dl grovhackad persilja


blanda i allt och låt koka :)


Det är min älskling som gjort maten idag!

Nu ska vi äta!!

Av mly - 5 april 2009 11:21

Vår helg var jätte bra. Dom kom i fredags kväll, vi åt nybakt grekiskt lantbröd och drack te och vin. Lördagen bestod av en sväng till Birsta (tradition). Wille shoppade snygga skor.


 Sedan tog vi det lungt hemma här och spelade Alfapet och hade mysigt. Mamma och jag tog en prommis, dels förbi macken och hälsade på Linus pappa, vi fick prova deras nya mjukglassmaskin, mycket god glass :)

Jag visade mamma lite hus som vi kikat på åxå.


Åt sedan god middag de blev fläskfilé med sambal i ugnen. Blev lika gott som vanligt, jag hade lite mera sambal i än vanligt så de blev lite starkare men det var mycket gott.


Nu har vi ätit frukost och familjen har packat ihop sitt pick och pack och har börjat sin resa hemåt.


tack för den här helgen familjen. Ses till davves Student!

Av mly - 5 april 2009 09:20

Till Sofia... :)


Jag åker inte med mina föräldrar till Arlanda idag. Jag och en kille till från mitt jobb flyger i morron bitti till Arlanda, härifrån. men vi ses i Norge :)



...............

Skriver mera sedan nu ska ja fixa frukost till familjen;)

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards