Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av mly - 13 augusti 2007 19:34

messade veronica och hon kom över vid ett, vi började med att äta lunch här. Hamburgare med pommfritt.: ) sen blev vi redo för lite Nintendo Wii, mario party. Vi börjar bli rikigt bra ¨på de där nu : ) Men spelat hänger sej typ hela tiden i och med att det är bränt : / fick aldrig se vem som vann=( Men de var nog jag *hihii*


Skjutsade hem veronica och vi åkte ut till Birsta och köpte en lite present till Lasse&gunilla som tack för helgen i sthlm.. Ihandlade den på Kahls, köpte olika The och sen praliner.. Nu står maten i ugnen, ja har gjort en pastagratäng med svamp sås och kyckling och grönsaker. Hoppas de blir god!


Hyrde en film med som vi ska se till maten, den var lång så gäller att börja kika i tid : ) typ 2, 40 tim... piuhh!

Av mly - 13 augusti 2007 12:35

Här kommer lite bilder på vad jag shoppade. Kläderna är lite skrynkliga men blkir ju så efter att man pulat ner dom i resväskan. Vika, vad är det?

Bilderna på hyllan med blommorna, dom oranga blommorna i mitten är dom vi köpte på Hötorget. Jätte fina!

Av mly - 13 augusti 2007 10:35

Äntligen hemma höll jag på att säga men det menade jag ju inte : ) Har haft en kanon helg i Stockholm, men ändå skönt att vara hemma till datorn så man kan blogga*fniss*


Fredag: (res dag)

Skulle åka vid 13.00 från Sunsdvall för att inte komma ner så sent. Men blev icke så, kom iväg vid 15.00 kanske. Men de gjorde ingenting. Linus och jag åkte med Lasse & Gunilla och Micke, Marina och Maya åkte deras bil.

Stannade i Gävle bro, Maya skulle byta blöja.

Kom ner till stockholm vid 21.00 ungefär. Fick fel rum efter att vi släpat upp allt. Fick sedan rätt tum och åkte upp 2 våningar till. Jätte fina rum, stora rum, soffa, skirvbord och badkar hihi, osv. Vi bodde mitt på stureplan, brevid Spy Bar och Sture comapgniet. Gav oss sedan ut för att äta kvällsmat, det blev rätt sent (22.15) men alla var hungriga, hittade ett mysigt ställe där vi åt i alla fall. Jag åt Lax och avokado sallad med lax, jätte gott! På vägen hem från restaurangen var det fullt i köerna till Spy Bar och Sture Compagniet, men ville inte glo eller jag ville men Linus skämdes. Men såg ingen kändiis vad jag vet : ) Sen blev det sängen efter de: )


Lördag: ( mötte Ulf Lundell i hissen)  ;)

Åt hotell frukost vid ca 10.00 alla i hoppa. Så himla gott. Ägg röra, bacon, pannkkakor ja allt! Lördagen bjöd på jätte hett väder och sol! Vi gick och inspekterade stan en sväng. Hittade en jätte fin klänning på H&M och sen lite kläder på Gina ( kul att man går i samma affärer borta som hemma) inhandlade även lite stuff på Lagerhouse : ) Dock inga servetter*hihi*

Gunilla var ute efter gula kantareller som hon pratat om ända sedan vi åkte ner till sthlm, vi hittade i alla fall masssa på Hötorget, hon blev helt till sig och handlade 2kg. De var jätte billigt i alla fall: ) Handlade även blommor där, jätte fina! Åt sedan lunch precis vi hötorget, jag åt en skaldjurs sallad med avokado. jag tycker om avokado blev mkt sånt nu märker ja :)

Våra ben började verka men Micke och Linus ville GIVETVIS in på El Giganten Kungsgatan så vi tog en sväng där med sen knallade vi hemåt å vilade upp oss bytte om sedan blev de taxi till grönan.

Sär blev det karrusueller och lott spel- Linuss och Micke vann 2 kg toblerone *mums* Linus och jag åkte även Fritt fall, ingen annan vågade : ) Jag vann åxå vinster(dock på vinst varje gång) hihi...Åt en grillbufé där åxå, hur gott som helst. När de stängde tog vi taxi hem igen, helt slut i fossingarna igen: ) Somnade fort.


Söndag:

dagen började precis som det andra dagarna vid 10.00 med frukost. Lika mätt som alltid satt vi och funderade på vad vi skkulle göra. Skansen kom på tal, men inget höjdar väder är de kanske inge kul och Maya är ju inte så gammal att hon förstår vad de är för djur!

Så vi tog och knallade till Gamla stan, mysigt. Men då kom solen och det blev setk hett. Bra att man valde att ha jeans den dagen*not* Gick upp mot slottet och kikade så hade man vart kulturell åxå :)

Mat en söndag i Stockholm verkar vara svårt. Gick runt över allt. Antingen fullt eller som Nk restaurang, den var stängd=/ Vi letade lunch ställe i säkert 45 min. PÅ fridays fick man inte ens komma in med barnvagn, illa!

efter mycket om och men gick vi tillbaka till hotellet där dom i alla fall serverade en bar meny. alla blev nöjda=)

packade sedan ihop vårt pick o pack å åkte hemåt. Var hemma vid 21.30


Orkade inte blogga hihi.. Eller jo det hade jag gjort men hade inte lagt in bilderna. Det blev kanaon många bilder men lägger upp nåra i alla fall: )

Nu ska jag gå och göra mig lite frukost, jätte mycket med hungrig! Ha en bra dag ska sklcka ett sms till Veronica och kika va  hon gör idag är väl hus vakt skuklle jag tro :)


Grattis Ida med Familj föresten till tindra som föddes i lördags (11/8-2007).


Kramisar/Mly

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards