Alla inlägg den 5 januari 2009

Av mly - 5 januari 2009 20:11

Köttet blev suuper gott!
Jag har ätit, men ingen Linus har synts till än... ringde han vid tio i åtta, då var han hos nån kund och installera tv! Jag tycker nog han kunde ringt och sagt att han skulle göra de... Så nu i protest har ja redan ätit :)


Stekte råstekt potatis till, hade även i lite gelé i såsen.. Blev toppen!

Av mly - 5 januari 2009 17:44

PLOMMON SPÄCKAD LAMMSTEK I LERGRYTA

Ingredienser 
1 st   lammstek, benfri 
1-2 dl   grädde eller mjölk 
3 st   morötter 
33 cl   Guinness  (jag bytte ut de mot vatten+buljong)
  katrinplommon 
  salt 
  peppar 


 Tillagning
Lägg lergrytan i blöt i 20 minuter. Putsa lammsteken. Lägg katrinplommonen i steken och bind ihop den. Gnid in steken med salt och peppar. Skala och kapa ner morötterna i 3cm stor delar som du sen klyver. Lägg dessa i botten på grytan. Lägg steken ovanpå och slå på Guinnessen. Ställ in i kall ugn och sätt den på 250 grader. Låt den stå där i 2 timmar.
När den är färdig så tar du 3-4 dl av skyn från grytan och 1-2 dl grädde eller mjölk till en sås som du smakar av med salt och peppar.


Hoppas de blir gott :)

Av mly - 5 januari 2009 14:59

Nu har jag vart o handlat och trängts i birsta.. Fortfarande smockat där ute!

Nu ska ja äta gröt och mitt bakade bröd..

Gott!

Av mly - 5 januari 2009 11:00

Vi fick ju en lergryta i julklapp.. Jätte skoj! Blir så god mat i dom.. Nu har jag hittat massa goda recept som ja ska laga tänkte jag! ´

En med kyckling och en med kött.. Yummie!


jag tänkte åka iväg och handla lite idag så det blir bra.


Nä undra om man ska fixa sig lite så man kan gö nåt med den här dagen....

MIO

Av mly - 5 januari 2009 09:33

Godagens..


Idag är jag ledig. Har inget planerat, det är lite skönt, men jag tycker nästan att det är lite tråkigt också. Jag skulle vilja till Birsta en sväng. Kika på Panduro, där jag har ett presentkort tex.... Sen kanske kika igen på Mio´s REA, som jag tyckte var bra!


Ja vi får se vad som händer.

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards