Alla inlägg den 7 januari 2009

Av mly - 7 januari 2009 23:10

hej hej!


jobbat idag.. Direkt efter jobbet for ja hem och slängde in kycklingen i lergrytan.. det blev gott! Hade färsk vitlök på, de blev suuper.. Sedan ris till de! Vi kikade på Top Model som jag hade spelat in...


Nu sitter Chanel och spanar på mig, jag ska nog ta med mig Chanel och min älskling in i sängen...


imorgon är Linus ledig, men jag jobbar!

Lite kämpigt måste jag erkänna, när ja ska upp själv, när han får ligga kvar. Då vill man bara krypa in under hans täcker och ligga kvar ju..


men ja jobbar bara till fem imårn, så dagen går nog fort. Så får man komma hem till familjen :)


natttinattii

Av mly - 7 januari 2009 11:16

Skönt med sovmorron idag.. Gick upp för ett tag sedan.. Men vaknade vid 7 imorse och var tok pigg, men som tur vad kunde jag somna om!

Phew..


Nu ska jag nog äta frukost, tänkte vänta in i de sista så ja klarar mig på jobbet ett tag utan lunch. Inte utan lunch, men kanske kan äta lte senare. har en förmåga att bli hungrig så fort på jobbet!


Ska ta fram kycklingen tills ikväll då ja ska laga denna middag..


KYCKLING I LERGRYTA 4 pers


Tillagning
KYCKLING FILÉER(5-6ST)
SANTA MARIA´S ALLROUND KRYDDA
VITLÖKSPULVER


SÅS:
SKYN
1 BURK CREAM FRAICHE
2.5 DL MELLANGRÄDDE


GNID IN KYCKLINGFILÉERNA MED KRYDDORNA RIKLIGT..
LÄGG I LERGRYAT PÅ MED LOCK IN I KALL UGN..SÄTT UGNEN PÅ 200 GRADER..LÄNGST NER I UGNEN. CA 1 TIMME..
TA UT UR UGN OCH HÄLL ÖVER SKYN I EN KASTRULL TILLRED SÅSEN..BLANDA I CREAM FR.OCH GRÄDDEN KOKA UPP ETT PAR MINUTER..
SERVERA MED POTATIS KLYFTOR ELLER RIS EFTER BEHAG..

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards