Alla inlägg den 11 januari 2009

Av mly - 11 januari 2009 21:59

Såg ni det på 5an just?

Fattta andra trollisar blir sur på han nu..

Han avslöjar ju allt :)


Det var lite spännande!

Av mly - 11 januari 2009 17:02

Min dag idag har bara vart slappar dag...

har legat i soffa och kikat på repriser som jag redan sett osv..

Vid 2 gick ja ner till pizza ity och köpte pizza, hem och åt och sedan somnade jag och sov ett tag. Sedan ringer Linus vid halv 4 och säger att dom redan var klar...


När han kom hem har vi bara legat i soffan men nu har ja tagit tag i dagen och har i alla fall duschat. Ska iväg och handla, nu sover linus kanske ska vänta ett tag då.. behöver några få ingredienser till kvällens middag..


Tillagning
Världens godaste currysås, enkel är den också.


Ingredienser:
350-400g kycklingfilèer
2tsk mjöl
1/2-1 gul lök
Curry
En skvätt olivolja
Hönsbuljong (1 tärning)
4dl matlagningsgrädde
1dl vatten
Salt&Peppar
1 äpple


1)Strimla kycklingfilèerna och krydda med salt, peppar och rikligt med curry.
2)Tärna löken och bryn med olivolja i en stekpanna
3)Tillsätt kycklingen och stek den tills den är genomstekt
4)Lägg i mjöl och rör om, tillsätt sedan vatten och buljongen. Koka upp.
5)Häll i grädden, koka upp kraftigt först och sänk sedan temperaturen och låt puttra 5-10 minuter
6)Smaka av och krydda ev. mer. Tillsätt rivet äpple. (Hela äpplet! Ju mer desto godare.)

Servera med ris

Av mly - 11 januari 2009 10:42

Här följer lite bilder från igår..

Först en bild på mig så ni får se min nya hårfärg

 

Kanske inte syntes så mycket såg ja nu, men ja är nöjd i alla fall ...


 Noel


Sen åkte jag till veronica och noel, vi lagade makaroner och stekte falukorv.. Gott! Efter ha ätit oss mätta åkte vi till Olivia som fyllde 1 år. Veronica hade bakat hur mycket fika som helst, allt var så gott!


 

Olivia 1 år


Efter att ja lämnat av veronica och noel hos dom så åkte jag och hämtade upp Frida. Vi åkte hem til mig fixade oss o så, drack lite cider och sedan till 7 gick vi ner på Invito där vi åt tre rätters middag, var hur gott som helst. Men det är de alltid där :) Vi drack Strawberry daqiuri till efterrätten, gott.... Tack för en super trevlig kväl Frida!


 Brown eyed girls :)


Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards