Alla inlägg under februari 2009

Av mly - 23 februari 2009 21:28

Förseningar, men vi har kört på ganska fort.. Stod still i Gävle i 20 min, endå är vi bara 5-10 min sena. Tåg chaufören rejsade väl på lite granna.. Han kanske läser min blogg *haha* skämt o sido..


Nu vill jag hem o slänga mig på soffan, ta mig skorna som jag haft på mig sedan 05.30 imorse och sminket desamma... Gash ja kan få paniik av sånt... Kan inte ha på mig sånt så länge, vet ej whhy...


Nu ska ja ta o ringa Liiiiinnuuuusss

Av mly - 23 februari 2009 19:27

Nu har jag fått i mig lite mat. Det var super gott, köttfärsbiff med klyftpotatis o god sås o en bön och tomat sallad till de. Till efterrät blev de vanilj panacotta med äppelmos typ till.. yuummie... Det går ingen nöd på mig=)


Nu åter till alla knepiga ord...

Såg att Veronica skrev några ord som hon tycker är konstiga sm jag säger ;)


Setat (när man har setat på en stol)

Termobyxor (byxor man har på sig när de är kallt o snö ute)

Mulat (när man mular någon med massa snö)


Försöker få till lite musik från youtube men de laggar hela tiden är väl inte världens bästa internet på tåget! Men tur att de finns i alla fall, 21.55 rullar jag in på sundsvalls tågstation då hoppas jag min älskling står där :)

Av mly - 23 februari 2009 18:34

Varje dag råkar jag ut för de här med olika uttal, hur jag uttalar annorlunda mot vad dom run tomkring mig gör. Men på denna fråga som ja skrev igår, Massäck eller Matsäck, får nog Linus anse sig slagen!!!


jag vann, jag sa de igår, man säger visst massäck sa ja, nää sa Linus ingen säger så=) Men nu fick jag ju svar på tal, ALLA säger så! hihii..

 ..................


Tillbaks till verkligheten då.

Detta har vart en lång dag, jag gick upp 05.00 Väckte Linus kvart i sex och han skjutsade mig till tåget.. Som tur var kunde jag sova litegranna på tåget, jag var super trött! Framme i stockholm kl 09.30, taxi väntade utanför som tog oss till barkaby där vårt möte skulle hållas..


Besök hos olika leverantörer angående sommar sortimentet.


Sedan var dagen slut kl 17.00, taxi in till stationen igen. Fördrev tiden i 1 timme. Som tur var kunde ja umgås med Micke från Eskilstuna vars tåg gick efter mitt. När vi kom in på Stationen var de massa folk, de var tydligen nåt mottagande av nåra skidåkare eller nåt. Jag hade dock ingen aning om vilka de var:) Insatt som man är..


Nu sitter jag i alla fall på tåget.

Ska snart få lite mat på tåget, de sitter fint. Det kurrar lite i min mage.


Jag ska komma på lite flera uttryck som jag stöter på i min vardag, får vi se hur "konstigt" jag igentligen pratar :) hahaha....

Av mly - 22 februari 2009 20:46

Idag har vart en hyffsat slö dag. Skönt för engångsskull.. Åt mat vid halv fem tiden, sedan somnade jag.... Vaknade halv 8....


Nu ska vi se en film och äta stekta äpplen, har stekt dom i socker och smör och kanel.. Ska se film Boog & Ellot 2!

 

Den såg rolig ut :)


En fråga, när man ska ta med sig mat på en utflykt eller så.

Hur säger ni det? inte stavar utan hur SÄGER..


Alt 1

Jag ska ta göra matsäck och ta med mig.


Alt 2

Jag ska göra massäck och ta med mig


SVARA GÄRNA :)


Lite kul och veta hur folk uttalar, för de blev ett himla tjohej här hemma när jag sa den ena grejen!


Nu ska min dator packas ner inför min sthlm resa imorgon.

Ska sätta igång den imorron kväll när ja sätter mig på tåget påväg hemmåt igen. Då får vi se hur ni svarat!



Av mly - 22 februari 2009 10:54

Hej!


Gårdagen var lite fixig... Linus o Lasse la golv jag städade trapphuset...


Klockan fem åkte vi bort till Mattias och veronica på inlfyttningsfest, mycket trevligt! Dom hade gjort god potatis sallad och sedan grillade vi, super gott.. Vi sjöng Sing Star och hade skoj! Vid tolv tog vi taxi hem...


och nu är jag vaken, men jag är lite seg.. ja kan inte sova längre, fast ja kanske skulle behöva de för att orka morron dagen.


Imorgon ska jag till stockholm på ett möte. Tåget går nog strax innan 06.00 Piiggg o glad :) Sedan kommer jag hem igen på kvällen!


Men denna dag då, den bjuder på mys i soffan, vi såg att de släppts en säsong till av 2 and a half men, så vi kikar nog vidare på de kanske och slöar. Väl värda. Ska fara runt lite granna med bilen senare, hämta min tågbiljett, hämta tillbaka våran ps3 från Mattias och Veronica osv..


Chanel står och Mjauuuar på Linus, hon vill nog att han ska stiga uppp :)

Av mly - 21 februari 2009 09:49

Utmanad!Ni som härmed blir utmande skall omedelbart nedskriva de fem (5) äckligaste
maträtter ni vet. Samtidigt skall ni kommentera de rätter som
utmanaren skrivit ner d.v.s mina.
Utmana sedan fem av era stackare i bloggvärlden.

Emma som utmande mig, hon gillar absolut inte detta:

1. Blodpudding
2. Makrill
3. Pölsa
4. Fiskbullar
5. Lever


Vad tycker jag om hennes lista då..?
Blodpudding, håller jag med om. Gillade de förut men inte längre!
Makrill kan vara gott på mackan:)
Pölsa är väl inget jag äter spceiellt ofta. Men de är nog ingen favvorit.
Fiskbullar, de är jätte gott :) Får passa på att äta de när Linus är borta. För han är mycket allergisk mot det.
Lever, man hör ju hur de låter, Lever.. De kan man väl inte äta? :)

Vad är det äckligaste jag vet då?

1. Lever
2. Grisfötter
3. Sill
4. Sån därn tjock, julkorv eller var de heter
5. Ugnspannkaka


Jag utmanar:Alla som vill=D

Av mly - 20 februari 2009 21:49

Efter jobbet idag for vi och köpte mat.. sedan hem och bytte om och sedan bort till Micke och Marina och lilla Maya, Marina fyllde år förut så vi firade henne idag! Mycket trevligt... Vi fikade o åt mat och kikade på Lets Dance!


Kom nyligen hem, nu ska vi kila in i duschen och värma osss...


kallt här uuppe.

Imorse när ja åkte till jobbet visade termometern -21 grader!!!!

Av mly - 19 februari 2009 20:28

Hej halllå!


Nu har vi ätit mat, blev potatisbullar och bacon med Lingonsylt. Men de blev ingen matlåda, så nu står jag och gör mera mat. Kokar ris, gör sås och stekar fläskkarré. Lika bra att rensa frysen och skafferiet lite. Man handlar o handlar annars och de är massa i frysen!


Imorgon väntar jobb. Ska fixa en grej efter jobbet. Sedan hem och laga mat och sedan ska vi iväg och gratta Marina som fyllt år.


Sedan har vi en ledig helg, NAJS


Nu måste jag kolla maten...

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards