Alla inlägg under februari 2009

Av mly - 8 februari 2009 20:45

Fick fika besök av Lasse & Gunilla idag, de blev mina hemlagade semlor och kaffe och te.. Linus och Lasse har vart jätte duktiga idag med att lägga golven där uppe. Linus har fått slipgrejs i ögat och kna inte ens titta med de ögat, han är helt röd i när han försöker titta=/ uscha, stackarn....


Idag lagade jag recept A´la romanique, jätte god kycklinggryta..


Vet ni vad jag ska göra imorgon?

Gå till tandläkaren, fyy bubblan.

Av mly - 8 februari 2009 14:44

Ja så ser vår dag ut.. Linus och hans pappa håller på att lägga nytt golv i en lägenhet och jag har ägnat tre timmar till att städa och tvätta.


varför all denna snö? När man skottat halva gården och ska gåt illbaka är det lika mycket snö där igen... Det har snöat i flera dagar nu får de bli stopp på detta!!!!


Ja tappade en liten parfym (sån därn prova på) flaska på badrumsgolvet, den gick sönder... Så nu luktar de masssa parfym där inne! Attans... tur att den luktar hyffsat gott endå, kunde vart en sån därn super äcklig lukt åxå..


Jag börjar bli hungrig undra om ja ska göra lite pasta och prinskorv innan vi ska fika semlor..


Ja så får de bli!

Av mly - 7 februari 2009 19:53

Idag var vi på Dop, Noel, Hugo´s dop..

Det var ett jätte fint dop..


Noel är ju den sötaste, var så snäll i kyrkan och började gäspa framåt slutet i kyrkan..



Av mly - 7 februari 2009 10:08

Godmorron..


Vaknade för en halvtimme sedan, bakade ihop en deg som nu står och jäser, ska baka ut den snart. Då ska den jäsa igen! Det blir lantbröd.. De är så gott , men de tar tid!


Så ja roade mig med att slå n Noels dop present. Jag tycker de är kul att slå in paket man kanske skulle bli present inslagare.......?


Men jag vill bara slå in paket som är lätta att slå in, typ inga bollar eller så. Eller typ Noels present idag som ja inte fick nån ordning på. Men de funkar :)


Skoj med dop idag åxå:) Men har fortfarande inte hittat något att ha på mig..Gaah..

Av mly - 7 februari 2009 00:08

Hej!


När jag slytade udag vid 5 åkte jag ner på Birsta city och införskaffade mig i lite alla hjärtans dag presenter..


Sedan tillbaka till jobbet och hämtade upp henke och Linus. Vi postade ett tradera paket på post terminalen sedan skjutsade vi hem henke.


Kom hem och duschade och bytte om.. Sedan knallade vi ner till Freddi och Annika i snökaos.. Vi fick goood fördrink och toastskagen till förrätt.. sedan potatisgratäng med fläskfilé och god sås.. Drack gott vin åxå!


Efter maten spelade vi 2 olika spel, så jäkla kul. Även att de alltid blir fajt om vem som har rätt och fel osv.. Men Men :)


Jätte trevlig kväll i alla fall..


När Sandra skulle köra hem oss, körd ehon fel :) det var kul! haha..


Även att vi bor 2 kvarter från Freddi o Annika. Men vem vill frivilligt gå i snökaos och 11 minus...

.............................................

Av mly - 5 februari 2009 22:36

Go kväll


Idag hade vi båda sovmorron. Vi började 12. Vid elva hade vi flyttstädnings besiktning av en lägenhet..


Efter de for vi till Silvan och kikade om de hade nåra tapeter kvar, dom rear ju ut allt 30%, men de blir väl 50% snart åxå:) Men de fanns inte så mycket tapeter kvar.. Hade förvisso inte räknat med det heller.


Jobbade till klockan sju idag, åkte direkt till willys och handlade.

Det ekade i kylen imorse när vi skulle äta frukost typ..

Nu ser de mycket bättre ut :)


Till middag blev de tacos..

Kikade på Lyxfällan och nu kikar vi på Debatt.


Jag blev värsta förkyld just. Jätte knas de kom jätte fort, hoppas de försvinner lika fort igen!


Imorn är det jobb igen! Sedan är vi lediga i några dagar.

Härligt!


Imorgon kväll är vi bjudna på middag hos Freddi och Annika. Det blir mysigt..


Nä nu ska jag fixa matlåda tills imorgon och frukost tills imorgon att ta med till jobbet.

Av mly - 4 februari 2009 17:48

Idag kikade vi på huset..

Huset är stort och mycket väl tillräckligt för oss..

Det vi skulle vilja göra eller måste göras är att byta skåpluckor och bänkskiva. Tapeter i minst 3 rum måste bytas osv... På sikt lite golv och så..


Känns som de är lite väl mycket att göra när de begär så mkt som de gör. men huset är hur fint som helst! Ja gillar stuket på de. Rummen är otroliga och ett jätte allrum... Jag gillar huset men önskar kanske att de kunde vara lite billigare och att vi kunde lägga lite mera pegar på renovering istället..


Vi får, mäklaren kontaktar oss imorgon för att s evad vi tycker osv.

Linus och jag ska diskutera ikväll när han kommer hem..


Man ska inte ta första bästa kanske heller, kommer att komma ut flera hus under hela våren tror ja! Men vissa delar i detta hus gillar jag SÅ mycket...


men men...

 ..........................................


Föresten min lillebrors skola blev bombhotad idag, Läskoo..


Nu ska ja spana runt lite sedan ska ja laga mat.

Idag blir de nog pasta o köttfärsås tror ja..

Av mly - 3 februari 2009 21:34

Hej!


Idag har jag jobbat. Linus har vart ledig, vi hann i alla fall äta frukost tillsammans i morse, mysigt...


Imorgon ska vi på husvisning, skit spännande!

Huset är hur fint som helst.


Blir spännande..


Nu Ska ja leta efter en gummisnodd som Chanel lekte med som ja råkade ha bort:( Stackars katten

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards