Alla inlägg under september 2008

Av mly - 25 september 2008 16:30

Vilket härligt höstväder det är..

Gjorde ordning min höst ljuslykta nyss. Vi gck ner på stan och gjorde lite ärenden.. Foundationen var slut och kom in i morgon igen.. Men jag tror jag skulle träffa Frida en sväng imorgon, kanske kan göra stan en sväng, så kan jag köpa den då?!


Nu ska ja dricka massa vatten super törstig!



Av mly - 25 september 2008 11:39

  • Ätit frukost med min älskling
  • Åka till Veronica L (SaphoVeronica på bloggen) och ge henne en säck med kläder som blev över från gårdagens garderobsresning, om de är något som hon vill ha vill säga.
  • Gå ner på stan med älsklingen, köpa ny i.d foundation. Och linus ska på banken.
  • Göra middag

Ja de är väl så schemat för dagen ser ut.

Kommer upp ett recept sedan på middagen... Om ni vill veta... :)

Av mly - 24 september 2008 17:24

Blev en sväng till Birsta all by my self idag..

Ganska skönt endå, men men...


På Gina Tricot blev de 2 par längre t-shirtar eller de är inga t-shirtar heller, längre top då,  en lila och en super fin blå färg o ett par rosa trosor...


På ´H&M blev de stor shopping, hade ju en rabatt kupong från H&M på 50:- sedan för varje 400:- man handlade fick man 50:- rabatt, ja handlade för 814:- Så de blev betydligt billigare med alla rabatter... Slutligen fick jag betala 664.- eller nåt...

Ja men de ja köpte var i alla fall en grå tre kvarts långärmad t shirt, köpte en lila sådan åxå fast med lite mer urringning. köpte en beigh (hur stavas den färgen igentligen)?=) ja i alla fall en beigh kjol, med hög midja och en tweed kjol med hög midja med super söta knappar framtill, en väst och ett par trosor, ja tror de var allt!


orkade inte fota just nu kanske gör de sen....


Åkte sedan till gardincenter där de blev nya gadiner, ska sätta upp dom snart. Chanel la  sig så mysigt i mitt knä så vill inte kliva upp än :)


blev handling på willys o coop innan ja åkte hemmåt ..


Till middag ikväll blir de:


 Kålpudding

 700 g vitkål
1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 msk japansk soja
400 g nötfärs
1 gul lök
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
2,5 dl mini eller lättmjölk


Sätt ugnen på 200 grader.
Skär kålen i småbitar. Bryn kålen i en gryta (ev lite margarin beroende på hur bra grytan är). Rör om så att kålen

blir lätt brynt, men absolut inte bränd.

Lös upp buljongtärningen i kokande vatten. Häll blandningen och sojan i kålkastrullen. Rör om och låt puttra sakta

under lock. Rör samman köttfärs, hackad lök, salt, peppar. Häll i mjölken.

Stek köttfärsen med hackade löken.

Blanda allt i en form. Grädda i 200 grader på nedersta falsen tills färsen är genomgräddad och kålen fått färg (ca

30 min). Servera med sockerfri lingonsylt och potatis.

Om man delar formen i fyra portioner är varje portion 4,5 points enligt

viktväktarna.

Av mly - 24 september 2008 13:15

Linus glömde matlådan i hallen idag märkte jag när jag plockade lite här hemma. Efter jag städat trapphuset så åkte jag ut med matlådan till han.


SÅ jag har just kommit hem. Ska strax ta upp tvätten och ska laga nåt att äta...


funderar att ta en sväng på stan sedan

Av mly - 24 september 2008 11:04

Igår såg vi nya prisonbreak och heroes som börjat!

Spännande... Men man hade glömt heroes lite granna... Men de var spännande endå, tycker nästan dom är lite läskiga.


Jag somnade i soffan vid elva gick sen in i sängen och la mig.. Skönt, somnade direkt!


Var vakne ett tag imorse när Linus klev upp och åkte till jobbet, men när han åkt somnade jag om och vaknade efter 10 . Hade lite avslutade auktioner igår så har mailat dom nu.


Idag ska jag fixa med hyresavierna och sedan ska ja nog städa trapphuset och tvätta. Uscha de låter inge kul.....


Får ta och hitta på nåt kul åxå tror ja!

Av mly - 23 september 2008 18:03

Så där då.. Slitade kl 4 idag, gick hem igen... denna gång tog det 1 timme och 30 min.... 10 min sämre än förra gången! Men ja fick ont i ryggen så fick stanna och knäcka den.. Ajjj!


Nu har jag just duschat så ska ställa mig och laga mat... Idag blir det detta:


ITALIENSK PANNA 4 port

4

 st kycklingfileér
50 gr soltorkade tomater (går jättebra med de utan olja, bara de är hyfsat mjuka)
2-3 vitlöksklyftor
lite olja eller smör att steka i
1 1/2 msk vetemjöl
2 dl vatten
1 kycklingbuljongtärning (eller fond)
1 Laga lätt (eller annan grädde)
2 tsk kinesisk soja
4-6 skivor lufttokad skinka ( typ parmaskinka)
Nymalen svartpeppar, ev salt
1 kruka färsk basilika


Strimla kyckling o tomater. Hacka eller riv vitlöken. Bryn kyckling i en stekpanna, lägg i vitlöken mot slutet. Strö över mjölet och rör runt så det ej klumpar sig, lägg i de strimlade tomaterna, slå på vatten och Laga Lätt. låt det koka upp under omrörning. Tillsätt buljong/fond och soja. Låt småputtra ca 5 min. Klipp/skär skinkan i smala strimlor och bryn dem lätt i en annan panna, blanda ned i grytan. Smaka av med grovmalen svartpeppar, salt brukar inte behövas. Strö finstrimlad basilika över och servera med fullkonspasta.

Hoppas de smakar!

Av mly - 23 september 2008 07:49

då åker man till jobbet nu då.....

Trött som attan..

idag är et prommis hem som gäller åxå!

Av mly - 22 september 2008 23:26

Nu är den långa dagen slut..

Kom just hem från jobbet.. Började 8, helt sinnes igentligen!


helt slut i huvve i alla fall de är en sak som är säkert.. Börjar tidigt imårn med så de är väl bara att sova nu...


Linus ligger redan i sängen....

Krypa ner brevid han...

natti

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards