Alla inlägg under mars 2009

Av mly - 11 mars 2009 20:42

förut idag så kikade jag på Noel och veronica i webcam, jag vinkade till dem men noel kikade tydigen mera på kakorna på bordet, men sedan tror ja han kanske såg mig :)


wooken blev god, speciell smak, med alla dessa kryddor man aldirg använt förut. gott med kött i wook för omväxlingsskull...


Nu står ja o steker ägg till våra frukost mackor imorron...

Av mly - 11 mars 2009 16:13

Idag har jag vart och storhandlat, de gör ja typ alltid varannan vecka när jag är ledig. Det är liksom mn uppgift. Skulle inte lämna det till Linus. Inte för att han inte skulle fixa det. Men jag ser sånt som han inte ser. Han vet inte om nötfärs för 99:-/kg är dyrt eller billigt typ... Jag tycker de är rätt kul att handla åxå !


När jag kom hem gjorde jag mat, pastasås med skinka, ost och maj och pasta till det. Blev åxå 3 matlådor, toppen..

 .............................................

Ikväll till middag ska jag göra en ny spännande wook. Såg Gordon Ramsey göra den igår på tv, men det gick så fort, men fick med alla ingredienserna men han sa liksom inte hur mycket av varje. Men det är väl bara att höfta till lite. Just nu är köttet (lövbiff) i kylen i en marinad av soya och sesamolja.


Man ska sedan hacka vitlök och riva ingefära och steka köttet med svartpeppar åxå.. Sedan gör man tydligen en sås av köttsaften och ostronsås, sya, risvinäger och sesamsoya.


Steker sedan grönsakerna, ja valde, paprika, bongroddar och bambuskott.


Koka äggnudlar.


Blanda sedan allt.... Jag hoppas de blir gott!

Av mly - 11 mars 2009 10:25

Vad jag ska äta till frukost nu

 

 Dom dära flingorna är så goda.. Yuummie..

Av mly - 10 mars 2009 22:42

Nu är Linus hemma..

Nu är allt som vanligt igen..

:)

Av mly - 10 mars 2009 19:58

Vilket jäkla snöväder och Linus som är på väg från sthlm och hem. Stackarn inge kul att köra i snö storm....


Nu är jag i alla fall hemma från jobbet..

Åt grymt sen lunch idag, strax innan halv 5....


Så är inte så hungrig, så ska inte laga nån mat..

Ska äta lite flingor med mjölk *gott*

Av mly - 10 mars 2009 11:05

Tur att jag gick in och kollade hur jag jobbade denna vecka..

Idag trodde jag ju att jag började 13.00, men tydligen inte...

Jag började 12, inte för de är nåra problem... ja äter frukost nu sen ska ja bara fixa mig! Men Phheew :) hade kunna tbli 1 timme sen annars!

Av mly - 10 mars 2009 10:49

Efter vi hade kikat på spårlöst igår gick vi in i sängen och kikade på bert, efter ett program bert somnade frida, ja kikade på ett till sedan stängde jag av....


Imorse ringde fridas klocka vid halv 8, hon klev upp, jag låg kvar och somna till.. Vid 8 klev ja upp och skjutsade henne till hennes jobb.. När ja kom hem så somnade jag igen och nu kle ja upp=)


Välbehövligt....


Nu ska jag göar frukost, ja är jätte hungrig..

Av mly - 9 mars 2009 19:28

Nu har Frida och jag ätit oss proppmätta på mycket god mat!

Det vi anser vara god mat är idag, fiskbullar och koktpotatis :)

Vi är lite roliga.. Det var i alla fall hur gott som helst..


Nu ska vi kika på halv åtta hos mig.

idag börjar spårlöst åxå ser ja, hmm.. de kanske krockar med nåt som frida vill se, det var något hon ville se hade ja för mig.....?

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards