Alla inlägg under mars 2009

Av mly - 19 mars 2009 20:58

Idag har det vart jobb till kl 7.. Skjutsade hem Arne sedan åkte jag hem och lagade mat, det blev pasta med pastasås. Pastaåsen gjordes av lövbiff, champinjoner, salladslök, paprika, cream fracihe och kryddor.. Det blev gott!


Nu är Henke, Freddi och Björn här.. Dom spelar tv-spel med Linus :) Jag har just duschat, ja ska bloggläsa lite :)

Av mly - 19 mars 2009 11:20

Fick just Boendekalkylen beräknad av Linus bankkontakt.

Det har blivit ett bud på huset vi kikade på igår*Attans* Men det förstod vi, så fint som de var och så många som var där!


Skickade just filen till Linus mobil så ska han kika på den!

Av mly - 19 mars 2009 09:45

Sol idag igen.. Gud va härligt!

Önskade man kunde vart ute hela dagen..

Men idag är det jobb som gäller!

Av mly - 18 mars 2009 21:46

Idag var det storinventering på jobbet! Vi hade planerat det bra så de gick hyffsat fort. Blev inget komma hem 02.00 på natten för mig i alla fall men Linus gillar de stuket, då han fortfarande är kvar på jobbet!


Jag kom väl hem vid tre tiden idag. Då var de fin väder, så jag tog e filt och en sol stol och försökte ta mig till altanen. Det var snö till mina knän, när ja väl kom till antanen var det även maasssa snö på altanen, slängde ut filten och ställde ner stolen och satte mig, ja sjönk nog ner en halv meter :) Men det var rätt mysigt i solen tills, molnen kom. Dom kom som ett tåg. Alla på en rad som täckte solen hela tiden. Så jag gick in...Måste säga att det var i alla fall  grader varmt i solen (nu är våren på G ) :)


Tidiagre idag och vi kikade vi på huset åxå, Så fint ! Vi gillar de verkligen, men de tror ja att dom andra 40 som var där åxå gjorde, vilket vi tror att huset kommer sluta på ett alldeles för högt pris, men det vet man ju aldrig heller. Vi kanske ska lägga ett bud.


På kvällen idag kom Maria över, jätte mysigt. Jag bakade sockerkaka och vi fikade te till det och kikade på halv åtta hos mig och rent hus... och pratade strunt :) tack för ikväll :) Måste göras om..




Av mly - 17 mars 2009 21:46

Idag när jag kom hem efter en lång inventeringsdag så möts jag av ett, Välkommen hem älskling .. dåblev man glad :)

Bordet var dukat och maten var strax klar.. disken var i maskinen, tvätten var i maskinen osv... Så skönt! Hjärtat hade lagat en ny maträtt, fläskfilé med kokosmjölksås, chili å salladslök, lite thai typ... Suuper gott! ja sa de, nu får du laga mat lite oftare ;)


Nu lagar vi matlåda tills imårrorn, korv stroganoff med ris... har även gjort frukost mackor... Vankas inventering imårn åxå..


Även husvisning imårn :) Detta hus verkar vara super fint ! Hoppas på det åxå :)

Av mly - 16 mars 2009 17:18

Nu har vi vart där!

Det var vi och ca 20-25 pers till*trångt*. Direkt när man kom in luktade det blöthund. Hmm ingen fräsh lukt, jaja de går väl kanske att göra nåt åt. Allt såg bra ut tills vi letade efter duschen... Det fanns ingen på toaletterna. Sedan när vi gick ner i källaren i tvättstugan brevid tvättmaskinen stod ett badkar, inte direkt mysigt!! Det var det som var det negativa med huset.. Fanns heller ingen plats att göra ena toan större heller så det var TOO BAD!


Så vi kommer inte gå längre med detta hus. Men nästa visning med ett annat hus är på onsdag. Hoppas bättre lycka där :)

Av mly - 16 mars 2009 15:43

Blev upphämtad av Veronica och lilla noel strax efter halv 1.. Vi styrde kosan mot Birsta! Vi började med att äta mat på Wayens :) Gott...


Sedan gick vi ett varv uppe och varv nere. Det slutade med att jag hade shoppat en svart och vit rutig tunika/skjorta på Gina Tricot och en ljusblå löst sittande t-shirt. Den där vit och svart rutiga har jag kikat på länge, men har inte tyckt att den var 249:- kr bra på mig. Men nu när den kostade 99:- så var den perfekt :) haha..


Vi åkte upp på Fabriksbutiken och kikade, där hittade jag perfekta små skålar med glaslock från Höganäs, perfekt om man tex gjort nån dippsås, men inte vill ha allt. Då sätter man på glaslocket och ställer in i kylen :)

Dom kostade just nu endast 20:- st. Det var nån slags REA, det står att jag sparade 138:- på mitt kvitto. Det låter som en bra deal!


Nu är jag sugen på nåt, ska spana i kylen och se vad som finns. På vägen hem försökte jag få lite tips av Veronica vad ja ska laga för mat ikväll. Jag tror att jag ska steka kycklingfilé sedan ha i fetaost och pesto sedan linda bacon runt till det antingen steka potatis eller ha i ugnen. Det blir nog gott :)


Snart ska vi på visning!!!!! Spännande...

Av mly - 16 mars 2009 11:25

Mayhem- lorentz & M. Sakarias

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards