Alla inlägg den 26 mars 2009

Av mly - 26 mars 2009 22:08

Kul med respons från sånna som inte brukar kommentera. mera sånt :)

Bilder på mina armband kommer imorron!!


har gjort 5 stycken nu..hihi..


Ingrid: hälsa så mycket till pappa, hoppas vi ses snart! Kram till er

Av mly - 26 mars 2009 20:14

Dagen har bestått av en rätt slappar dag.Skönt Sen frukost sedan fixade vi oss och åkte till Birsta och köpte en present till Maya. Hoppas den blir bra!


Jag köpte även ett jätte pärlsett till mig själv. Nu ska det göras armband :)


Gick in på kahls och handlade 3 nya te och åre choklad och tog en kopp citron te när vi kom hem.. Goott!!


Till middag sedan blev de kycklinggryta och ris.


Nu är Björn här, Linus och han spelar tv-spel. Det är ju torsdag :) haha

Henke och Sandra kommer hit och fikar te och cheesecake snart åxå.


Jag har gjort 4 olika armband, ska göra ett till nu tror ja. Värsta skoj!

Av mly - 26 mars 2009 10:40

Gådagen va strålande sol. Jag satte mig på altanen på m1 mete snö och åt lunch.. Så skönt!


Föberedde sedan inför kvällen. Till fördrink gjode Linus vi goda mojitos.


Till förätt sedan blev det skagentoast. Här kommer ett smaskigt recept:


Skagenröra: 2pers

2 msk majonnäs
3 msk gräddfil
ca 100 g skalade räkor
2 msk  dill
2 msk hackad rödlök


Till varmrätt blev de hasselbackspotatis med grillad fläskfilé och habbanerosås. Här kommer receptet på såsen.


Habbanerosås 6 personer

5 dl grädde
1 dl creme fraiche
2 röda paprikor
½ habanero
1-2 msk koncentrerad apelsinjuice
kalvfond
salt och peppar


koka grädden o creme fraichen och ta sedan ett par dl av vätskan åt sidan. Mixa den med hackad paprika o habanero. Sen häller du tebax allt i kastrullen och kokar upp. Sen tillsätter du juicen och smakar av med fond o kryddor.


Till efterrätt gjorde jag en cheesecake med vitchocklad och färska hallon på toppen http://linneasskafferi.blogg.se/ där kan ni se en bild hur den ser ut! alltså inte den jag gjorde men så såg den ut :)

Här är receptet åxå


Vit chokladcheesecake:

3 ägg
2 dl socker
200 g philadelphiaost
3 dl grädde
100 g vit choklad
2 dl hallon
silverkulor


Gör så här:

Separera äggvitan från gulan.Vispa vitan till ett hårt skum, vispa socker och äggulor pösigt, blanda sedan i philadelphiaosten.
Vispa grädden hårt och grovhacka chokladen. Blanda ihop allt och häll upp en form med löstagbara kanter. Frys i minst 4 timmar. Tag ur cheesecaken ur frysen ca 20 minuter innan den skall serveras så den hinner mjukna lite. Dekorera med hallon och silverkulor.


Kvällen var jätte trevlig. Strax efter 1 så la Linus och jag oss i sängen.


Idag är det fin väder åxå, vad skönt!

Idag ska vi köpa någon födelsedagspresent till Maya som fyller 2 år.

Både Linus och Jag är ledig idag sköönt..

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards