Alla inlägg under augusti 2008

Av mly - 28 augusti 2008 15:27

Idag har vi köpt en ny bil : )

Ni ska få se bild imorgon kanske, vi får den då!

Jätte skoj!


den är super cool, de är panorama tak i den i glas, som man även kan dra för men även kan öppna helt, dock inte sånna härna dagar som idag d det spö regnar, inte så kul=)


Men både Linus och jag är super nöjd med köpet!

efter det blev det en lunch på IKEA. Köttbullar givetvis!

 ........................


Nu ska ja slänga mig på soffan och andas lite innan vi ska bort ill M&M&M och fira oss och jag ska göra 2 tårtor....

..............................

Av mly - 27 augusti 2008 22:09

detta har vart en stressig dag..

har ont i magen:(

Skönt att man är ledig imorgon, ska försöka att ta dte lite lungt.

Efter jobbet gjord ejag lite ärenden sedan handlade jag tills imorgon, då jag och micke (linus bror) ska ha kalas för oss ....


Nu ska ja kila in i duschen, o bara koppla av med 2 dagars ledighet... sköööönt!

Av mly - 26 augusti 2008 21:13

Jag har blivit utmanad av http://ceekay.bloggagratis.se/ Veronica 


Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag är hypokondriker

2.  Jag måste kolla fönsterna flera gånger innan jag går och lägger mig eller går ut.

3. Jag slänger mat som inte gått ut på datum, för säkerthets skull.

4. Är jag ledig en dag kan jag inte sitta hemma i soffan hela dagen, för rastlös.

5. Vågar inte bada där jag inte kan se botten eller bottnar.

6. Jag kan inte bli arg. Jag blir bara ledsen.


Jag utmanar...

http://sapho.bloggagratis.se/ Veronica

http://krysset.bloggagratis.se/ Sara

http://friday1984.blogg.se/ Frida

Av mly - 25 augusti 2008 21:20

Vi åt ju blodpudding idga, men det var inte så gott som jag mindes att det var. Åt bara 2 små bitar sen massa sylt:)


Har kikat på tv4+, han som talar med hundar. Chanel satt och kikade i ett bra tag, hon är så söt!


Kalle kom just förbi här, han har tydligen köpt ett nytt ps3 spel, så nu ska han väl värva Linus att köpa de :) Haha..


Imorgon är dte jobba som gäller.

Snart fyller jag år :)

Av mly - 25 augusti 2008 17:03

Idag har jag vart barnvakt en stund till Maya, åkte dit och hämtade henne och skjutsade marina till stan.


Maya och jag åkte till Veronica och fikade lite, sedan gck vi ut o lekte :)

På hemvägen åkte Maya o ja förbi på Ica o handla lite, sedan blev de hem och äta gröt och vindruvor... Vi vek lite tvätt och pysslade sedan hämtade vi marina igen och jag skjutsade hem dom igen!


Så nu är ja just hemkommen.. ska slänga mej i en dusch, ja har gröt i håret och på armarna haha..


Ikväll blir det husmanskost, blodpudding med bacon o lingonsylt ...

Av mly - 24 augusti 2008 21:55

Till middag idag blev det tapas.

  • Vi stekte kyckling i vitlöksolja
  • Stekte fläskfilé med persilja och lime
  • Stekte champinjoner, vitlök och basilika
  • räkor
  • ailoi
  • Nån ny potatis som potatisklyftpr fast de ser ut som chips
  • tomat och rödlök med olja och vinäger
  • vitlöksbaguetter
  • vitlöksfetaost

Mycket vitlök, mycket bra för jag är jätte förkyld.


Av mly - 24 augusti 2008 14:53

Mysigt där ute på Skatan.

Jätte god Skatan macka åt vi, med skagenröra, gravadlax och kräftskjärtar.

Soligt ochf int men tyvärr var det rätt mycket getingat, vilket jag hatar!


Som synd var så glömde vi ta med oss kameran:/

Men mobil kameran finns ju alltid till hands, blir väl inga skarpa bilder men ni får ju se lite i varje fall:)


Rökeriet

Uteserveringen där vi åt


Jätte god smörgås

Av mly - 24 augusti 2008 11:45

God morgon...


Har druckit lite te. Freddi kom över till oss för ett tag sedan. Vi ska ut till skatan och äta en lax/räk macka eller nåt liknande. Så fint väder och miljön där ute är så fin... Svårt att beskriva för er som inte vart där :)


Ska hänga tvätten ute nu, sen ska vi åka!


Här bjuder jag på lite bilder hur det ser ut på Skatan..


Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards