Alla inlägg den 19 januari 2010

Av mly - 19 januari 2010 21:49

Här kommer lite bilder på hur en del av vårt vardagsrum ser ut nu när ja har shoppat lite nytt...

          

Mamma, filten vi fick av er i julklapp passar så bra in i vårt vardagsrum nu :) den är hur skön/fin som helst, tack så mycket!


Ja är jätte nöjd med allt nytt!

Av mly - 19 januari 2010 16:13

Idag har jag shopapt loss på timrågårdsbutik, ja tror ja ska lägga upp bilder sen om ja orkar, detta är ju trotts allt en matblogg nu mera men lite inredning gör väl inget? :)


Jag tog med mig Henke på en shoppingrunda..Det var nice med lite sällskap.

Vi handlade sedan med oss mat och åkte och åt hos micke o marina där linus var och jobbade med micke.. Blev feta/kycklingsallad för mig.


Ska strax gå och träna bodyPump, har fått med mig henke på det idag :) Skönt.. roligare att gå med nån än att gå själv=)


Till middag sedan idag bjuds de på rårakor med stekt flaskkarré och tzatziki till de.


Rårakor gör man på så sett att man river potatis, strimla tunn tunna skivor. Blanda ner 1 ägg, krydda med salt och peppar. Jag kommer idag göra en lite annan modell av de och blanda ner morötter(också riva) och ha i lite ost och lök också).  Allt detta blandar man sedan och sedan plattar ut som plättar i stekpannan och steker dom sedan en stund :)

Till det sen då så steker ja på fläskkarrén, bara kryddar lite lätt och sedan gör ja tzatzikin, blandar gurka och vitlök i turkisk yoghurt, salt och peppar.. Klart...


En god salld de till så är kvällen middag klar:)

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards