Alla inlägg den 20 april 2008

Av mly - 20 april 2008 15:02

Var iväg till Ola, Annika, Moa, Adam en sväng och fikade. Vad skönt väder det var ute. Satt på altanen och fikade, jätte härligt!!

Barnen fick grillad korv från deras nya gasolgrill.

Då blev jag super sugen på att grilla ikväll.

 Så ikväll ska vi grilla med Micke och Marina. Härligt... Vilka vårkänslor man får!


Så vi åkte till Birsta och handlade de saker som vi ska ta med oss dit. Salladsgrejer och såser och potatis till våra knyten som vi ska ha på grillen.


Vi har även fått myrbesök i köket. äckliga dom är! Chanel tycker de är spännande och håller span på bänken. Men vi köpte nått slags myrgift på Bauhaus som ska ta dö på dom.


ta vara på vårvädret nu.

Av mly - 20 april 2008 10:59

Hej Hej!


Familjen har varit här. Det har varit mysigt! Fredags kvällen gick åt till att dricka Egyptiskt te och kika på bilderna från vår resa.

Lördagen blev givetvis en tripp till Birsta. Min familj ville besöka, JULA, IKEA, Lagerhaus och givetvis vår butik! Sånt som inte finns i Eskilstuna, Jo El Giganten finns ju, men dom andra syftar jag på:)


Sen var de hem och förbereda fika. Vi gjorde min pappas recept för första gången.

Man steker frukter med smör och socker. Har på sirap och kanel och serverar de med glass! Gästerna var Micke och Marina och MAya, Lasse & Gunillla.


På kvällskvisten sen lagade jag lite mat. Det blev potatisgratäng, med habaenerosås och fläskfile och fetaostsallad med massa gott i.. Det var super gott! Vi drack vin och hade de bara skönt.


Toppen var också att Mora gick vidare i Körslaget. Så kul att min pappa är så glad. Han ser så glad ut :) Men de är klart går man vidare där, så borde man väl vara glad. Jag tror dom kan gå riktigt långt där :) *skojigt*


Nu har min familj åkt hem. Vi åt en rejäl frukost så dom ska stå sig ett tag.

Kul att ni kom. Älskar er!


Linus och jag funderar på att ringa Ola och Annika och kolla om dom är hemma idag. Vi har ju en liten grej från pyramiderna till Moa och Adam:)


Nu ska jag smörja in mig lite. Känns som all färg är borta! Har knappt vart hemma 1 vecka. Helt sinnes...... Man får smörja och smörja. Köpte ju bodybutter från Bodyshop, passionsfrukt.. Älskar den!


Ha en bra dag.

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards