Alla inlägg den 8 april 2008

Av mly - 8 april 2008 17:07

Hej!


Tack for alla kommentarer, jatte kul att hora fran er alla. Mera sant =)


Dagen i Kairo igar var kaotisk. 24 timmar, de var en lang dag. Akte buss till en resort som ligger drygt 30 min ifran Hurghada, dar hamtade vi upp nara stycken till, sen var busskonvoj med poliseskort mot Kairo, 45 mil. Det var 100 andra bussar som akte samtidigt. Var helt sinnes vad mycket bussar de var.

Val framme i Kairo var det hur mycket folk och bilar som helst. Tycker ni att de ar stressigt i Stockholm ska ni se Kairo. Folk kor at fel hall i rondellerna och tre stycken i bredd dar det var 2 filer.


Vi besokte de 3 storsta pyramiderna och Linus gick in i 2 av dom. Det var super trangt att ga dar inne och jatte varmt. Jag vagade inte ga in dar. Jag stod ute och fotade istallet. Vi besokte aven Sphinxen, den var cool. vadret var perfekt for utflykt igar, lite moln och inte stekhett, kandes de som i alla fall. Sedan blev jag aksjuk=( fick en tablett av en annan resenar. Men ja kunde tyvarr inte ata nagot av de enorma buffen vi fick ata pa en bat pa Nilen. Sen var det dax for egyptiska museumet, visst de ar kul och se men de intresserar mej inte sa mycket. jag madde nastan battre direkt sedan. De haftigaste pa museumet var mumierna och Tutankhamons guldmask. Vi hade sedan 45 min fritid pa Kairos bazzar, den ar varldens nast storsta bazzar. Som resten av Kairo var det mycket folk. Det ar idag val har i egypten, vi motte Tjeckiens presidents fru pa bazzaren, var massa vakter och grejer.


Vi satte oss pa ett Egyptiskt fik med ett annat par svenskar och rokte vattenpipa och drack te. Sen var de en lang resa hemmat. Men jag sov nastan hela vagen. Det var skont.


Idag har vi bara solat och sovit ut. Borjat flagna nu, typiskt. Men skont att vi da har en vecka kvar att battre pa brannan!! =)

Vi funderar pa att kopa coccos olja sa vi kan branna mycket nu sista dagarna.


Sitter pa internetcafet nu och ska sedan ga till bazzaren efter detta. Shoppa lite. Har hittat ett jatte fint halsband de star Chanel pa i silver som ja ska kopa. Linus ska kopa en vattenpipa ocksa.


Kul att hora att allt ar bra med er alla. Och att Chanel har det bra, hon kan vara lite busig pa natterna ibland. Hoppas hon ater den nya maten. Krama henne massa fran oss. Tanker pa henne nar vi ser katterna har, ja tycker sa synd om dem. Dom ligger vid restaurangen pa stranden. Linus gav den lite kyckling idag, da blev jag glad.


Kul att vi ska fa ha Maya lite sedan.. Men de gar bra for oss. Linus jobbar till 17.00 och jag till 19.00 Sen ar vi ledig torsdag.


Na nu bar det av till Bazzaren. Skriva massa tills vi bloggar nasta gang, det ar sa kul att hora av er.


Kramar och pussar.

saknar er alla.

/Emily och Linus  


Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards