Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Update fran egypten del 2

Av mly - 6 april 2008 18:46

Hej hej alla dar hemma!


Sondag kvall ar det nu. Klockan ar lika mycket som hos er i sverige. sitter pa ett internet cafe och svettas ihjal. Tok varmt! Vi hittade nyligen bazaren ocksa. Jag kopte 2 sjalar, maste ha en over axlarna imorron nar vi ska till kairo. Man far ju knappt visa kroppen. Jatte noga i moskeer i sant. Vi aker till kairo i natt 01.45 med buss, tar sakert , 6 timmar minst! Hemma igen imarn kvall vid halv 12.


Idag har jag inte matt sa bra, var bara nara timmar pa stranden, sen varvi tvungen att ga hem. ja tog en resorb och panodil och sov en stund, nu kanner ja mig mycket battre. Sa ni behover inte oroa er (mamma) =).


sedan sist vis krev har vi varit pa en utflykt, till en o som heter giftun! helt otroligt fintvatten och super haftig snorkling, aven att ja var lite feg med de men sag nara fiskar i alla fall. Linus var mycket modig. Pa vagen tillbaka med baten stannade vi vid ett korallrev, vi fotade med en undervattenskamera, eller Linus fotade ja vagade knappt bada dar. Radd att sla i korallerna som var typ laaaangt ner =) men ja badade vid baten, med flyvast hehe.... man sag botten nar man stod pa baten, 8 meter ner. Coolt!


Vi har ocksa vart pa kleopatra massage, de borjar med att man bubblar, sen basta, sen angbasta, sen peeling med kokos sen hel kroppsmassage. Han som massera mej sa att jag var veerry shy... Men vem skulle inte vara det?hehe..


maten ar ok, mycket pommes bara. Det ar ju typ bara det och ris man kan valja pa. Vi at dock pa en kina restaurang har om dagen, super gott!


Egypiskt mat ar det daligt med, mycket annat, typ argentisk, italiensk, libanesiskt osv...


nu ska vi tillbaka till vart hotell och ta de lite lungt. Senblir de ut och ata nagot sen sova nagon timme sen buss.


Maste bara namna att maten ar jatte billlig har nere, en BRA middag kostar for 2 personer typ, 150 kr.... Helt sinnes... vi som hade raknat med 500 kr om dagen haha... Desto mera shopping :)


Kul att hora att det gar bra med Chanel ocksa. Da blir jag lugn, tanker pa hon hela tiden.


Familjen Tornqvist och Andersson, vi alskar er alla....


Allt ar bra med oss ni behover inte oroa er.


bloggar nagot mera till veckan...


Pusss & Kram emily och linus

 
 
Ingen bild

emmie

6 april 2008 20:19

Hallå!! Ni verkar ha det underbart!! Härligt med sol, värme och snorkling! fast jag håller med dig emily, det är ruskigt speciellt med korallerna!! Jag var livrädd för dem i Thailand! Var rädda om er, många kramar Emmie

 
Ingen bild

Sofia

6 april 2008 21:38

Hej gumman. Låter som om ni har en toppen semester! Är riktigt avensjuk. Fast det är inte så tokigt här heller, våren börjar komma nu. Ska försöka få ihop ett mail till dig tills du kommer hem. Ha det så bra nu. Drick en sån där god nypressad vattenmelon jucie jag har hör hört de har där nere åt mig! Kram

 
Syrran!

Syrran!

7 april 2008 18:48

Gu va härligt det låter, så himla avundsjuk! KRAM!

http://Isabelle.bilddagboken.se

 
Ingen bild

Gunilla

8 april 2008 14:31

Hej på er älsklingar !

Hoppas ni haft det bra i Kairo. Allt är bra med oss. Chanell har varit lite busig i natt.
Hon följde med oss upp och lade sig med oss, men sedan efter 1-2 timmar jamade hon jättemycket. Kanske trodde hon att vi var en tiger om vi snarkade ?? Hon höll på fram emot sju tiden sedan gick hon ner och lade sig i källaren när vi klev upp. Hon vaknade just nu och klockan är över två. Hon tittar mer i fönstret nu kanske längtar hon efter er. I morgon åker vi til ÅBO och kommer hem torsdag, Micke och mormor fixar Chanel. Får väl köpa lite godis på taxfree åt henne så hon blir nöjd. I kväll är det dags för nya maten undrar hur det går. Hon har fått en burk med tonfisk och efter det blev hon farfars katt. Här hemma regnar det och är grått inge skönt. Längtar till värmen. har gjort platsbeställning till vår resa med M&M&M idag. Nästa vecka får nog M sova en dag hos er. Det blir på onsdag till torsdag. Jag åker till Stockholm på onsdag kväll och M&M åker onsdag morgon. Jag kan ha henne till 16,00 så får ni ta henne sedan och se efter henne på torsdag, då kommer jag och M&M hem igen. Vad jag förstog var du ledig på torsdag. Var rädd om er och varandra och njut nu på spurten.
Kramar Gunilla /Lasse / Chanel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mly - 19 augusti 2010 10:02

Semestern är äntligen här:) har haft drygt 1,5 vecka.. skönt.. har vart på Kreta 1 vecka och på ett bröllop i sthlm..   Nu väntar en dag hemma sedan blilr de GBG i 3 dagar.. nästa vecka är de min 25 års fest så de kräver mkt planering...   Nu...

Av mly - 27 juli 2010 18:33

500 gram  kassler 2 st  äpple(n), i tunna klyftor 1 st  purjolök(ar), skivad 1,5 msk  Milda flytande margarin 2,5 dl  Milda Mat 1 st  vitlöksklyfta(or), pressad 1 krm  vitpeppar, malen 1,5 msk  Milda...

Av mly - 25 juli 2010 22:35

Här Gunilla kommer receptet! :) Asiatiskt kycklingsoppa Antal portioner: 4 Ingredienser 2 2 st schalottenlökar eller 1/2 gul lök1 1 msk raps- eller olivolja2-3 2-3 st kycklingfiléer1 1 msk finhackad ingefära1 1 tsk sambal oelek8 8 dl vatten1 1 tä...

Av mly - 25 juli 2010 12:29

Är det någon som vill ha recept på någontong får ni Hojta till :)   Tacos Nasi goreng med ris Kassler&purjolöksgratäng med potatis Carbonara med bacon och broccoli med pasta Asiatisktkycklilngsoppa Potatisbullar med bacon Lassagne och...

Av mly - 14 juli 2010 18:04

Idag har jag vart ledig. Jag åkte och hämtade upp Moa (linus kusin) och vi åkte och köpte sallad och åkte till kubenbadet och badade och solade. Härlig dag.. Var där enda till kl 16.00.. Jätte mysig dag!   Efter det åkte jag och handlade lite mat...

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards