Alla inlägg under juli 2009

Av mly - 25 juli 2009 17:37

I helgen är vi ledig, mycket skönt.

Imorse vaknade jag vid 10 tiden.. Gick ut och gick i 30-45 min.. Super skönt! Hem och gjorde frukost.


Vid 1 tiden åkte vi iväg till Alnö och Vindhem och åt en god lunch, ja åt dillstuvadpotatis och lax och linus gräddstuvadpytt... Super smarrens!


Hemma nu har ja städat massa, så ja är helt varm. Ska snart skjutsa iväg linus på en grillfest! Sedan ska ja hem och laga mat till mig. Vet inte vad jag ska laga, omelett kanske....

Av mly - 24 juli 2009 19:19

Nu tar vi helg... Skönt!

Står och lagat mat, hasselbackspotatis med vitlöksinbakad fläskfilé med kantarell sås.. Såå gott.. och till förrätt ska vi äta toastskagen!


Så hunrig!!!! :))


Nu ska ja ta ett glas vin....

Av mly - 23 juli 2009 13:48

Idag är jag ledig... Somnade efter 12 igår natt och vaknade halv 12 idag.. Jag var nog helt slut efter att jobbat 1,5 vecka efter semestern:)


Ja klev upp halv 12 idag i alla fall och tio i 12 kom Ida och hämtade upp mig för en promenad runt sidsjön, så skönt!


Nu sitter jag och äter lunch, sallad med päron i och en paj med tomat och bacon...


Ska bara slöa tills ja ska på stan med Frida.

Idag är de nån VIP kväll på PEAK, 40% på våren och sommarens grejer, ja ska nog ta en kik där beroende på hur mkt ja shoppar på stan innan :)

Av mly - 22 juli 2009 20:24

idga har jag jobbat 8-17..

Efter jobbet så åkte ja hem och bytte upp och hämtade sedan upp Ida, blev en prommis runt Sidsjön och även halva skidbacken, vi var rätt mör i benen!


hem och grilla sedan så de var klart til Linus kom hem, nu sitter vi och äter.


Proppmättt....

Av mly - 21 juli 2009 19:03

Idag har vi båda vart lediga. Vi har inte gjort så mkt, men kom tillsut väg en sväng på Birsta. Inte för "shopping" utan för att handla nödvändigheter, så som schampoo, diskmedel mm.. Var även tvungen att gå in på SOVA butiken för första gången, såg i tidningen att dem hade REA på Lexington grejer. Jag looove den stilen, men Linus tycker att det passar bättre i en stuga. Ja får väl ta att köpa mig en stga då:)


Strax efter vi ommit åkte vi upp till macken vi lånade 2 filmer, ja har kikat på en just. Jag hade inget att göra, så slog på Bröllopsduellen, vi hyrde Allt flyter åxå, men den ska vi nog se ikväll, Linus ville se den..


Linus ligger och spelar nåt spel på datorn och jag är rastlös igen...

Jag ska nog hoppa in i duschen och sen ta och göra lite middag,. Kyckling och kasslergratäng och blomkålsmos till de!

Av mly - 21 juli 2009 12:44

Jag håller på att laga lunch. Det blir stekta Chorizos och stuvademakaroner.

Av mly - 20 juli 2009 19:42

ida och jag ska trottsa regnet och ta en promenad..

På regnkläder..

först ska ja äta lite middag bara

potatisbullar & bacon

Av mly - 20 juli 2009 18:00

Jag skulle vilja baka en filmjölkslimpa.

Någon som har ett gott recept på det?

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards