Alla inlägg under maj 2009

Av mly - 4 maj 2009 09:28

Idag blir det lite annorlunda i vår familj, vi ska ha en nattgäst här och det är inte Frida :)


Idag ska jag hämta Maya på dagis efter lunch sedan på eftermiddagen tror jag vi ska besöka Veronica och Noel. Sedan ska vi hem, Maya ska som sagt sova här. Mysigt!


Nä nu ska jag nog ta en prommis, så äter jag frukost  sedan.


Min dator är fortfarande inte hel, den håller på och installerar program, vågar inte röra. Eller jag vet snarare inte vad m,an får röra :) Använder Linus dator nu, lika bra.

Av mly - 3 maj 2009 16:44

Receptet nedan rekomenderas verkligen, så gott. Vi gjorde även blomkålsmos till. Rikigt gott!


Nu håller min dator på att bli frisk, ja ska ladda över all viktig information på min externa hårddisk ja köpte idag. Så nu håller den på. Lånar Gunillas lilla pytte dator som Linus håller på att installera. Pytte dator :)



Av mly - 3 maj 2009 15:23

Festgratäng med kyckling och kassler

Till 4 personer behöver du:
200 g tillagat kycklingkött
200 g kassler
2 väl mogna tomater
2 dl crème fraiche
1 dl vitt vin
malen vitpeppar
2 tsk torkad oregano
1 ½ dl riven ost
Till servering:
sallad
kokta grönsaker

Så här gör du
1.
Värm ugnen till 225°. Skär kyckling och kassler i strimlor. Lägg i en ugnssäker form. Tärna tomaterna och lägg på. Krydda med malen vitpeppar och oregano.
2.
Riv osten grovt. Blanda samman crème fraiche och vin. Häll blandningen över kött och tomater i formen. Strö över riven ost.
3.
Gratinera i 15-20 minuter eller tills rätten fått gyllenbrun färg.

Av mly - 3 maj 2009 10:27

Idag när jag vaknade vid halv 10 gick jag direkt ut och gick och kom just hem. Nu är Linus åxå vaken! Kanske ska ta och göra lite frukost och så. Jag är hel varm nu... Kanske ska ta en snabb dusch, ja det ska jag nog...


På dagens schema står, köpa nya matskålar till vår älskling (Chanel) :)

Sedan måste jag köpa en extern hårddisk tydligen för min dator ha rmuppat upp isg Linus måste göra nån ny inställning eller nåt på den... Bläää, alla program är seg och sedan muppar internet typ hela tiden!


Det är väl det som sker idag typ :)

En Gi middag ikväll åxå, Recept kommer sedan när jag valt vad vi ska äta!

Av mly - 2 maj 2009 17:07

Vi tog visst inte så många bilder på Valborg såg jag.

Men några blev det i alla fall :)

 

Grillmästarna: ) Freddi och Annika fick en sånd därn "tunna" som man använder när man tänder grillen av oss, så går de super fort. Den kom bra till pass till grillningen :)


 

Söta Annika kikar fram bakom den goda drinken som hon hade gjort med hallon i.... Yuumie!


 

Här sitter vi och har dte skönt ute .. Mysigt med hus!

Vill oxå ha det.

Vi ska på en visning på tisdag. Huset är kanske inte så fint, men bra läge. Vi får se.


Det blev i alla fall en sväng till Sidsjön idag med picknick, ja gjorde sallad imorse och sedan svängde vi in på ICA och köpte grillade kycklingbröst.

Vi låg och sola där i 3 timmar sen fick Linus ont i ryggen. Vi bytte även brygga en gång för att vi såg en stor spindel. Vi båda har j lite av en spindel fobi. Vill inte riskera att den kommer på oss.


Sedan for vi hem och satte oss och solade på trappen i lä, så varmt så skönt. Nu är har vi vart och tvättat rent våran bil och handlat lite grönt på ICA. Blir grillning ikväll, Yummie

Av mly - 2 maj 2009 09:38

ATT idag när jag är ledig är det sol, vilken jädrans tur jag har! :)

Linus sover än.... Men när han vaknar och när vi ätit våra frukost muffins ska vi packa lite mat/fika och lägga oss och sola nånstans, hamnen eller vid sidsjön, hamnen är endå rätt mysigt!


Ja vill bli brun!

Min familj ni är säkert svarta, Isa skvallra om dig mamma om att du var hel svart! När vi kommer ner om ca 1 månad, kommer vi se så bleka ut :)

Av mly - 2 maj 2009 00:21

Boken jag köpte för några dagar sedan är nu färdig läst. Har sträck läst sedan jag köpte den. Vilken hemsk bok, för för mig att jag drömmer mardrömmar  osv.. Men som tur är mår tjejen i boken "bra" idag. Så bra som hon kan om man säger så..


Rekomenderar verkligen er  att läsa boken!!!

Av mly - 1 maj 2009 22:52

Vi fick lite besök av Henke & Sandra förut ikväll, vi drack te och kikade på Humorgalan, som den tydligen hette, men jag tyckte det var lite fel namn. Unicef galan ellernåt kunde den väl ha hetat. Det var inte så mycket humor i avsnitten dom visade från andra länger =( *Sorligt*


Lediga i helgen, så Nice. Hoppas på en solig dag imårrn då ska vi pick nicka te nånstans... Och sola!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards