Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

sEmLoR

Av mly - 2 februari 2009 22:18

Hej!


Har haft en hel dag med Veronica och Noel idag, väldans trevligt.

Jag kom dit strax efter halv 3. Precis när jag kom vaknade Noel, Ops.. Jag försökte vara tyst.. Vi hade en mys dag och vi gjorde egna semlor..

 


Dom blev gooá. Första semlan för i år då, när är de semeldagen föresten? Blir väl en till då då...

 

Söta Noel är så söt.. och så snäll...


Vi eller Veronica gjorde sedan mat, kycklinggryta. Så god! Måste göra den här hemma någongång. När Kalle kom hem så åt vi mat. Bänkade oss sedan i soffan där de blev te. Veronica har alltid så goa olika smaker på sina te, svårt att välja. På eftermiddagen drack vi äpple/kanel te, de är SÅ gott.. Och på kvällen drack vi japansk körsbär tror ja det var, åxå himlans gott.


Strax efter halv 10 for jag hem, ut i kylan för att ta mig till bilen.. Burra.. Men de var kallare på kvällen än var de var nu, så de var ju bra.


Nu håller jag på och gör matlådor tills imorgon . Hade inga i frysen. Skönt att ha mat med sig, orkar inte åka och köpa mat. Ja lagar i alla fall, potatisbullar med bacon.. De blir gott imårn..


Nu ska jag kiak på Raw, comedy grejen, har spelat in de så ja inte skulle missa..


Linus är borta ikväll men han kommer väl hem om 1-2 tim eller så..Nu är odm på bio tror ja, dom ska se Valkyria, ja tycker inte den verkar så bra..Men hoppas han tycker de :)

 
 
Veronica

Veronica

2 februari 2009 22:30

Tack för idag! Goooda semlor :]

http://ceekay.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

2 februari 2009 22:36

Ohh gud va gott me semlor!! Har varit sugen ett bra tag nu. Kanske ska ta o synda i helgen o köpa en ;)
Kram

http://theresan.bloggagratis.se

 
Romanique

Romanique

2 februari 2009 22:57

Åh va gotti!! Duktiga ni är !

http://romanique.blogg.se

 
Veronica

Veronica

3 februari 2009 07:27

Ja ge mig ett kök! ; ) Jag förstår inte riktigt hur man gör...måste man beställa via internet eller? Tyckte det var så svårt...men man skickade väl in och så blev man kontaktad som jag förstår det. Man kunde liksom inte få till en riktigt köksö med förlängd bänkskiva att sitta vid med själva programet via datorn. Jaja det ordnar sig väl.

Vad goda semlorna ser ut! Mums!

Jag har lust att spela biljard någon dag...är du på?

http://sapho.bloggagratis.se

 
Frida-Martina

Frida-Martina

3 februari 2009 11:07

Tror semeldagen är typ 24/2 men jag vet inte säkert...
de såg juh kanske hur goda ut som helst! *fuskigt*

http://frida-martina.se

 
Veronica

Veronica

3 februari 2009 14:52

Ja jag hörde att det var så...vi ska fundera lite i helgen på vad vi ska ha för vitvaror, tyckte det var lite dyrt vissa saker...men kyl och frys ska vi nog ha iaf från elgiganten tror jag.

Ja har man haft ett eget så blir det väl lätt så :D Langos vore en superbra idé! Är ni ledig någon helgdag?

http://sapho.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

3 februari 2009 21:08

Ser gott ut. :)

http://www.emmaselina.blogg.se

 
Ingen bild

mamma

3 februari 2009 22:35

mums ....ser goda ut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mly - 19 augusti 2010 10:02

Semestern är äntligen här:) har haft drygt 1,5 vecka.. skönt.. har vart på Kreta 1 vecka och på ett bröllop i sthlm..   Nu väntar en dag hemma sedan blilr de GBG i 3 dagar.. nästa vecka är de min 25 års fest så de kräver mkt planering...   Nu...

Av mly - 27 juli 2010 18:33

500 gram  kassler 2 st  äpple(n), i tunna klyftor 1 st  purjolök(ar), skivad 1,5 msk  Milda flytande margarin 2,5 dl  Milda Mat 1 st  vitlöksklyfta(or), pressad 1 krm  vitpeppar, malen 1,5 msk  Milda...

Av mly - 25 juli 2010 22:35

Här Gunilla kommer receptet! :) Asiatiskt kycklingsoppa Antal portioner: 4 Ingredienser 2 2 st schalottenlökar eller 1/2 gul lök1 1 msk raps- eller olivolja2-3 2-3 st kycklingfiléer1 1 msk finhackad ingefära1 1 tsk sambal oelek8 8 dl vatten1 1 tä...

Av mly - 25 juli 2010 12:29

Är det någon som vill ha recept på någontong får ni Hojta till :)   Tacos Nasi goreng med ris Kassler&purjolöksgratäng med potatis Carbonara med bacon och broccoli med pasta Asiatisktkycklilngsoppa Potatisbullar med bacon Lassagne och...

Av mly - 14 juli 2010 18:04

Idag har jag vart ledig. Jag åkte och hämtade upp Moa (linus kusin) och vi åkte och köpte sallad och åkte till kubenbadet och badade och solade. Härlig dag.. Var där enda till kl 16.00.. Jätte mysig dag!   Efter det åkte jag och handlade lite mat...

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 ja
 nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards